Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mahadma
mahadma - 28-09-2022 21:45:51
Huishouden & Energie

Hoe stop ik de auto incasso's van mega terwijl er al betaald is?

@neoduchio,

staat er daadwerkelijk dat op een bepaalde dag elke maand word geincasseerd, of rond een bepaalde dag?
ja, op de datum.

ik ken enkel maar gevallen dat er rond een bepaalde datum geincasseerd word. de incasso's worden in bulk aan de bank aangeboden en die gaat ze verwerken. de ene keer zijn ze sneller dan een andere keer. echter is dat geen reden om een overeenkomst te ontbinden.
ik wil de overeenkomst niet ontbinden. 


van belang is even hoe u betaald nu. doet u dat zelfstandig, of aan de hand van een factuur die u krijgt? er zal bij elke betaling een juist betalingskenmerk toegevoegd moeten worden zodat het geld op hun rekening gekoppeld kan worden aan uw openstaande factuur.
ik betaal nu naar een door mega opgegeven banknummer, met een betalingskenmerk.

hoe u op voorhand alle betalingen al kan klaarzetten ontgaat mij. u weet niet welk betalingskenmerk er aan elke maand hangt.
wij hebben van mega één betalingskenmerk voor alle betalingen gekregen, die hebben wij in een periodieke overschrijving per maand geboekt tot (voorlopig) einde contract datum. 

dat personeel in uw ogen traag reageert is niet zo vreemd, iedereen kampt met persooneelstekorten en nutsbedrijven worden overspoeld met vragen en problemen vanwege de tijd waarin we nu zitten.
als je vanaf 10 uur probeert te bellen en je wordt er 8 x na een kwartier uitgegooid op alle keuze opties, vind ik abnormaal en via de demail krijg je geen antwoord wat hout snijdt. ook op andere uren waren ze onbereikbaar.

wat is nu echt het probleem? dat ze eerder afboeken?
als ze zelfs prberen de 17 de te incasseren (contract is 27) kan ik niet als "rond om" beschouwen.
ook op de 25 ste met een afschrijving waarschuwing komen met in 1 maand dus en achteraf en vooruit te gaan incasseren zonder voorafgaan melding. waarvan ze zelf zeggen: "ja, dat was niet zo handig dat we dat niet anders gedaan hebben.".

en daarom gaat u het hele systeem op de schop gooien?
ja, vooral ook om de ondeskundige en onvriendelijke klantensrvice. en je niet serieus nemen. je wordt gewoon bot behandeld.