Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Qu
QuirinedeJ - 22-01-2023 20:13:38
Garantie & Verzekeringen

Hoe kan ik welhof dwingen mijn wasdroog combi gratis te repareren?

Dank voor alle reacties.

ik wil wat dingen toelichten:
-toen ik zei dat ik het zelf probeerde op te lossen, bedoelde ik dingen als kijken in de handleiding, goed schoonmaken, andere programma's grebruiken. ik heb niet zitten sleutelen, ik zou niet eens weten hoe. dus in die zin heb ik niets gedaan wat de garantie ongedaan zou maken.
-ik heb alle links gepost al bekeken voor ik deze post maakte, omdat ik wou zien wat ik kon doen. de voorbeeld brief van eisen van gratis reparatie is wat ik heb gestuurd na ze bleven zeggen dat ik moest bijbetalen. en dat standpunt hebben zij nog steeds ondanks deze brief.
-bij een product vervangen ga ik ervan uit dat ze bedoelen een vervanging van een zelfde product. dus merk en model x 123 voor een x 123. niet x 123 inruilen voor korting op z 789. als ik een oude auto inruil om korting te krijgen op een nieuwe auto gaat mijn garantie van de oude auto niet naar de nieuwe, neem ik aan...
-er is mij nooit gevraagd om te bewijzen dat het mijn schuld is. er is mij alleen verteld dat ik zou moeten (bij)betalen. wat zij aangeboden hebben is dat ze 'uit coulance' de helft van de ophaal kosten zou moeten betalen en daarna de reparatie kosten zelf.
-ze beweren dat ik 'zou hebben gekozen' om geen 'extra garantie' te kopen bij de lg (die ik nu heb), terwijl mij dat nooit is aangeboden. toen de john lewis kapot ging, zeiden ze meteen dat ik hem zou kunnen inruilen en de volprijs van de oude van de nieuwe prijs af zou gaan. ik heb de lg uitgekozen via hun site (waar trouwens 1 jaar garantie bij zou zitten volgens de site, zoals op al hun producten de minimum is) en gezegd 'die wil ik hebben'. daarmee ging ik ervan uit dat ik gewoon een nieuwe koop had gedaan. er is mij nooit verteld dat ik hierbij geen garantie zou krijgen of iets dergelijks. anders had ik wel iets anders gedaan toendertijd.
-ik zou graag niet naar de rechter willen, ivm tijd en geld. ik hoop dus op een soort... waakhond die ik op hun af kan sturen die zegt 'houd u aan de wet svp'... ik heb de geschillencommisie gevonden, maar daar moet een bedrijf bij aangesloten zijn en ik heb niet kunnen vinden dat welhof dat is. ze zijn aangesloten bij qshops, die zegt te bemiddelen, dus heb ik hun een bericht gestuurd, maar dat was pas vandaag, dus ik moet nog zien.

de ingebreke stelling brief heb ik nog niet gestuurd, dat zou een volgende stap kunnen zijn, maar gezien hoe zij hebben gereageerd op mijn eis tot gratis reparatie brief, vrees ik dat zij deze ook zullen nergeren.