Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

A. Hamer
A. Hamer - 11-03-2024 23:13:10
Auto & Vervoer

Boete aanvechten via mywheels of voor de rechter laten komen?

Alles wat u hier zegt is juist en mywheels mag u geen boete geven: "ik heb de auto bij aanvang van de huur opgehaald op een parkeerterrein binnen deze blauwe zone, waar de auto op een laadplek aangesloten was. omdat ik slechts een kleine afstand heb gereden, gaven zowel de auto zelf, als de app aan dat de auto na afloop niet opgeladen hoefde te worden. ik heb de auto daarom op hetzelfde terrein geparkeerd, maar niet op een laadplek."

mywheels staat bekend als een bedrijf dat ernstig tekortschiet op het gebied van klantenservice, met vertragingen van weken in het beantwoorden van e-mails. hoewel ze snel boetes opleggen, zijn ze traag in het reageren op klantverzoeken. de auto's van mywheels zijn gebonden aan specifieke parkeerplaatsen en zones. u hebt de auto op een plek binnen de toegestane zone geparkeerd, waarbij de auto nog voldoende vol was, conform het beleid van mywheels - volledig juist dus en heel goed dat u de laadpaalplek voor andere auto's hebt vrij gelaten. dit voorkwam dat u meerdere sms'jes ontving over het feit dat als de auto leeg, als hij echt leeg zou zijn, was... op een laadplek moest staan om een boete te voorkomen. het beleid van mywheels lijkt echter inconsistent, aangezien ik heb vernomen dat wanneer parkeerplaatsen vol zijn, het is toegestaan om de auto altijd aan een laadpaal te plaatsen, zelfs als de batterij al vol is. dit roept vragen op over de impact op het milieu en het onnodig bezetten van laadplekken.