Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 07-04-2024 08:20:50
Geldzaken & Recht

Digid

Als uw id kaart inlog optie geblokkeerd is wil dat eigenlijk zeggen dat er drie keer is geprobeerd de id kaart te activeren en als die drie pogingen mislukt zijn wordt de id kaart automatisch geblokkeerd.
alleen de gemeente die de id kaart heeft afgegeven kan en mag een nieuwe pincode aan u verstrekken waarmee u de id kaart opnieuw kunt activeren.
digid maakt het alleen mogelijk om met de id kaart in te kunnen loggen maar u bent dat niet verplicht want inloggen middels de app of met sms verificatie blijft gewoon mogelijk.
daarbij is het inloggen met de id kaart veel omslachtiger dan inloggen met een sms verificatiecode want met een sms verificatiecode hoeft u geen digid app op uw telefoon te installeren en werkt ook zonder slimme telefoon.
zoals wel vaker krijgt de overheid de schuld maar is dat wel het geval want het kan bijna niet anders dan dat u tot drie keer tot niet de juiste activatieprocedure heeft gevolgd.