Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 18-09-2006 13:17:13
Huishouden & Energie

Te lage capaciteit designradiator

dag aannemer,


om te beginnen heeft die groothandel gelijk. u doet zaken met die aannemer en deze laatste dient er voor te zorgen dat alles zo is/wordt als afgesproken. u als leek (naar ik aanneem...) mag er vanuit gaan, dat de door u gecontracteerde aannemer een vakman is (en terzake kundig), die alles goed berekend heeft.


wel is de vraag wat die aannemer u precies geadviseerd heeft? heeft hij een bepaalde berekening gemaakt m.b.t. de warmtecapaciteit en dit u medegedeeld en/of u een bepaalde radiator geadviseerd (merk, type, grootte)?


dat een radiator niet voldoet, is vaak pas tijdens of na de winter vast te stellen. wel vind ik de tijd tussen, pakweg februari/maart en september, dit jaar, erg lang. heeft u ongeveer een half jaar nodig gehad om 'er uit te komen' met uw aannemer en die groothandel, al dan niet positief?


die aannemer heeft een prestatieplicht en daar is hij, m.i. zoals ik het lees, in tekort geschoten. indien dit aanwijsbaar is, blijft die aannemer verantwoordelijk en dient u een nieuwe, goede radiator te krijgen, welke voldoet aan de normen. wel natuurlijk tegen meerprijs, maar wel met aftrek van de volledige aankoopsom van die oude radiator, daar u er dus niets aan kunt doen. u bent afgegaan op het advies van een deskundig persoon, die door u is gecontracteerd.


gr. hutch