Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 23-10-2006 17:33:44
Auto & Vervoer

Toyota rav4

een subaru forester, en honda crv, iets andere, maar als je niet 100 km gaat rijden is er niets aan de hand, echter bij snelle bochten en de vele kilo's gaat het wel overhangen en rollen....


dus rustige bochten en verkeerspleinen,  bij iets hogere bandenspanning is de vering minder, maar de wegligging stukken beter, hoewel ik slechts een proefrit in de rav heb gemaakt, verwacht is dat de toyota iets meer overheld in de bochten als de forester, gelijk aan de honda... dus hoewel de toyota de beste off road kwaliteit had, dus mag meer modder hebben, is het iets te soepel (amirikaans) geveerd voor snelle bochten...


over verkeersdrempels is de caravan het probleem, deze auto solo kan heel veel hebben, maar iets te hoog zwaartepunt, dus makkelijker rollen in bochten.


voor het motorische, ik adviseer goede olie te gebruiken, dus niet bezuinigen, deze word extra zwaar belast, dus koop dure olie.


ook een versnelling lager dan normaal, dus geen 5 maar 4, en als je nog slechts 65 rijd, in 3... meer toeren is minder belasting.... zeker als het niet   vlak is...


in nederland kun je vermoedelijk op lange afstanden gewoon de normale 5e versnelling wel gebruiken, maar niet onder de 80 rijden, want dan is het toerental te laag, en hou je het met 4 langer vol.


de diesel mag meer trekken, maar die heb je nu eenmaal niet.... hoger koppel, dus kan iets langer in de normale versnelling blijven...