Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 09-09-2008 20:03:44
Geldzaken & Recht

Garantie/levensduur brilmontuur

hallo mariya,


ik heb bijna dezelfde situatie, ik heb half juli 2007, een titanium bril gekocht twv 249 euro bij specsavers. na 1 jaar en ca 1,5 maand is een pootje afgebroken. ik ben vandaag pas langs de specsavers geweest en zij boden mij 50% korting aan op alleen  de montuur ! de bril is niet te repareren en de montuur wordt inmiddels niet meer geleverd. ik voel me dan als klant er behoorlijk bijgenaaid om zo afgewimpeld te worden door specsavers. kortom zit nu met een strop van 249 euro, de bril is nu onbruikbaar geworden.


op hun website hanteerd specsavers een garantietermijn van 1 jaar, echter geven zij ook het volgende aan:


"deze garantie doet op geen enkele wijze afbreuk aan uw normale wettelijke rechten. "


deze staan op: http://www.conformiteit.nl/


ik heb op dit moment de volgende vervolgacties voor ogen:


een aangetekende brief richting specsavers sturen (niet alleen naar de desbetreffende vestiging, maar ook naar de overkoepelende organisatie) :


http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrieven_algemeen/voorbeeldbrief_herstel_of_vervanging_van_ondeugdelijk_product/voorbeeldbrief_downloaden/voorbeeldbrief_verzoek_herstel_of_vervanging_ondeugdelijk_product


verder zal ik gaan kijken in hoeverre mijn rechtsbijstandverzekering mij hierin kan helpen.


ik raad je echt aan om niet zomaar in te gaan op dit te magere voorstel.


succes !


 


mvg,


 


h. lin