Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 17-02-2010 13:25:07
Geldzaken & Recht

Brief ontvangen van voorlichtingscentrum overheidsbijdragen

Hier een reactie van voorlichtingscentrum overheidsbijdragen:

wij zijn geen overheidsinstelling maar onafhankelijk en wij ontvangen ook geen subsidie. dit staat duidelijk op onze website www.overheidsbijdragen.nl vermeld. in principe is informatie over overheidsbijdragen ook te lezen op het internet. alleen is deze informatie erg versnipperd want er zijn tientallen instanties die zich hiermee bezig houden. wij hebben140 verschillende bijdragen samengevat en gebundeld in een handige map. bedoeld voor mensen die geen zin of tijd hebben om het zelf allemaal uit te zoeken. maar ook voor mensen die op internet 'verdwaalt' raken door de overvloed aan informatie, en hierdoor geld mislopen. bij de prijs van de map zijn 3 updates inbegrepen. mensen met een uitkering betalen minder.

goede voorlichting over overheidsbijdragen is eigelijk een taak van de overheid zelf. uit onderzoek(netmarketing) blijk techter dat de kwaliteit van informatieverschaffing over overheidsbijdragen door de overheid zelf ver onder de maat is. veel mensen slagen er nauwelijks in om de gewenste informatie te vinden op het internet. het niet-gebruik van aantrekkelijke regelingen blijkt omvangrijk te zijn. het merendeel van de overheidswebsites is matig toegankelijk. bijna 44% van de gebruikers raakt het spoor bijster. vaak ontbreekt op digitale overheids websites een gebruiksvriendelijke (menu) structuur. andere frustraties zijn: slechte navigeerbaarheid, ambtelijk taalgebruik, moeilijk om iets snel te vinden, weinig samenhang tussen de onderdelen, onduidelijke menu's, langzame sites en kleine lettertypes.

.
met vriendelijke groet,
j. de koning
voorlichtingscentrum overheidsbijdragen