Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 25-02-2010 08:36:36
Voeding & Gezondheid

Warm water van ista

Dat is idd ook veel.
ik kreeg gistren deze mail, waar k dus qua warm water niet veel mee op schiet, maar de reden voor de keuze maand voor opmeten wel en jij ms ook prik.

ista nederland b.v. maakt in opdracht van uw beheerder, woningstichting den helder, de afrekening stookkosten voor het complex waarin u woont. dit aan de hand van de door hen aangeleverde energiekosten en deelnemergegevens. om deze kosten te kunnen verdelen zijn door ons meters geplaatst op de radiatoren die jaarlijks door ons worden geregistreerd.
de afrekenperiode binnen het complex waarin u woont loopt van 1 oktober tot en met 30 september. dit betekent dat deze beheerder, de kosten over deze periode ter verdeling aan ons opgeeft. deze afrekenperiode zal verband houden met de eindafrekening die zij van de energieleverancier krijgen. na ontvangst van de benodigde formulieren, kunnen wij de stookkostenverdeling opstellen.
in het betreffende complex zijn nog zogenaamde “verdampingsmeters” op de radiatoren aanwezig. voor de nauwkeurigheid van de meters is het gewenst deze in de zomermaanden te registreren, wanneer de radiatoren niet worden gebruikt. daarom vindt de registratie plaats in de maanden mei-juni of juli. doorgaans wordt in de zomermaanden niet gestookt, dus kunnen deze standen gewoon gebruikt worden om de kosten over de periode 1 oktober tot en met september te verdelen.
het door ons toegepaste systeem is namelijk een verhoudingssysteem. de prijs per warmte-eenheid ontstaat door het totaal aan variabele kosten te delen door het totaal aan geregistreerde warmte-eenheden binnen het betreffende complex. vervolgens krijgt iedere deelnemer zijn eigen aandeel in rekening.
bij de op dit moment op grote schaal toegepaste elektronische meters kan iedere gewenste afrekendatum worden ingevoerd en worden de meterstanden exact op de einddatum opgeslagen en verwerkt.

voor klachten omtrent de warmwatervoorziening zelf, dient u zich te wenden tot uw beheerder, omdat dit niet onder onze competentie valt


en dan zat er nog keurig een kopietje bij van mijn opname standen, ja die had k zelf ook nog, ik bewaar alles:-) ik heb trouwens geen elektrische meters op mijn kachel, maar vloeistof.
en wat ik dus hieruit lees is dat de prijs afhankelijk is van het gebruik of geen gebruik van een ander, maar waarom warm water zo duur kan en mag zijn..?