Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-04-2010 17:16:34
Huishouden & Energie

Opzegboete verhuizing verpleeghuis

Tdehond, ik heb over een vergelijkbare situatie een gesprek gehad met een medwerker van essent. aan de telefoon zeggen ze dat je dan geen opzegvergoeding hoeft te betalen als er geen levering kan plaatsvinden en verwijzen ze naar de website. op de site van essent kon ik echter geen informatie vinden. dan kunnen ze wel van alles beloven aan de telefoon maar als puntje bij paaltje komt moet je waarschijnlijk toch betalen.

op de site van oxxio staat hetvolgende:

een verhuizing is geen reden om uw overeenkomst voortijdig te beëindigen. soms is het echter niet mogelijk uw overeenkomst mee te nemen naar uw nieuwe adres. in dat geval kunt u ervoor kiezen uw overeenkomst over te doen aan de nieuwe bewoner van uw oude adres, of een opzegvergoeding te betalen.

als u met de nieuwe bewoner afspreekt dat deze uw leveringsovereenkomst overneemt, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. we sturen u vervolgens de benodigde formulieren toe en voeren de contractovername door. op de pagina 'leveringsovereenkomsten' vindt u meer informatie over contractovername.

kiest u ervoor de leveringsovereenkomst voortijdig te beëindigen, dan betaalt u, conform de algemene voorwaarden, een opzegvergoeding. de hoogte van een redelijke opzegvergoeding is vastgesteld door de energiekamer en is afhankelijk van de resterende looptijd van de overeenkomst. in onderstaand schema ziet u wat de energiekamer een redelijke opzegvergoeding vindt.

contractduur resterende looptijd maximale opzegvergoeding
< 1 jaar < 1 jaar € 50,-

> 1 jaar < 1,5 jaar € 50,-
1,5 – 2,0 jaar € 75,-
2,0 – 2,5 jaar € 100,-
> 2,5 jaar € 125,-

in geval van overlijden van de contractant, kunt u telefonisch aangeven wat er moet gebeuren met de leveringsovereenkomst. onze klantenservice is op werkdagen van 8.30 tot 18.00 uur te bereiken via telefoonnummer 0900 – 55 66 777 (€ 0,15 per minuut). als de leveringsovereenkomst wordt overgedragen, dan sturen wij u de benodigde formulieren toe en voeren we een contractovername door. als u de overeenkomst wilt beëindigen, zeggen wij deze op, zonder daar een opzegvergoeding voor in rekening te brengen.