Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 02-05-2010 15:45:45
Geldzaken & Recht

Incassobureau´s en deurwaarders

Vanden bosch schreef op zondag 2 mei 2010, 15:28: of een vordering onterecht is is meestal toch wel zelf na te gaan. als het goed is heeft de opdrachtgever van het incassobureau u reeds een rekening gestuurd en aanmaningen. en zo niet dan bent u ook na de eerste brief geen kosten aan het incassobureau verschuldigd.

vaak is het helaas niet goed, zie de vele draadjes omtrent het incassobureau van sudsun.
blijft dat de consument al meteen opgezadeld dreigt te worden met onnodige extra kosten omdat incassobureau m.i. in gebreke blijft een duidelijke aanmaning te sturen.
m.i. zit de consument niet te wachten op een vaag briefje van een incassobureau, maar om
goede informatie waarna consument kan nagaan of dit terecht of onterecht is.

dus mijn wens t.a.v. de manier waarop een incassobureau werkt:

stuur meteen een duidelijke aanmaning, zie boven en intimideer de consument niet.