Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 18-05-2010 00:45:44
Computers & Telefonie

Laptop defect na 2 jaar en 2 maanden

Seeker schreef op maandag 17 mei 2010, 18:06: dan vindt ik dat kassa en rader niet zo'n verwarrende uitspraken moeten doen, want als je kassa en radar moet geloven heb je bij laptop toch minimaal 3 jaar recht op werkend product.


ik wil hierbij nog een aanvulling doen.

als de fabrikant of winkelier in de koopoveenkomst geen garantieperiode vermeld of geen periode waarin hij aangeeft dat een product probleemloos mee zal gaan en dat in deze periode een defect uitgesloten is, dan alleen mag je van de gemiddelde levensduur uitgaan.

alle defecten die binnen de 6 maanden ontstaan mag worden vanuit gegaan worden dat het defect al tijdens de koop aanwezig was en dient de verkopende partij dit kosteloos te verhelpen, behalve als de verkopende partij dit kan weerleggen.
na die 6 maanden ligt de bewijslast bij de consument.
bij zakelijke transacties ligt de bewijslast al vanaf dag 1 bij de koper.

echter doordat de consument na die 6 maanden die bewijslast niet rond kan krijgen om een reparatie of vervanging kosteloos uitgevoerd kan krijgen, gaat men de regels dermate verdraaien dat ten aller tijden de bewijslast bij de verkopende partij ligt, waardoor de consument veel gemakkelijker de kosteloze reparatie of vervanging kan eisen.

is mooi bedacht door de consumentenorganisaties, maar zo werkt het dus niet.