Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 03-06-2010 20:51:26
Geldzaken & Recht

Bdr containerreiniging/niet geven volledige informatie/opzeggen abonnement

Na alle verkregen informatie hier, heb ik ook nog wat navraag gedaan bij de consuwijzer en bij das, waar ik mijn rechtsbijstand heb lopen. op 26 mei jl. heb ik vanuit deze contacten een brief opgesteld waarin ik alle punten die ik als kritiekpunt heb weten te vinden vanuit de colportagewetgeving nog eens heb opgesomd:

bevestigingsbrief is pas na 10 dagen ontvangen;

bevestigingsbrief bevatte informatie die niet bekend is gemaakt bij colportage en die wel bepalend is in het willen aangaan van de overeenkomst, zodat er sprake is van misleiding;

de benodigde bijlagen (voorbeeldbrieven etc) ontbreken;

er is geen formele begindatum opgenomen in aanmeldingsformulier en bevestigingsbrief;

het aanmeldingsformulier is niet echt ondertekend door de colporteur, maar enkel voorzien van zijn werversnummer;

er wordt nergens melding gemaakt van het per de 9e dag aanspraak kunnen maken op verplichtingen uit de overeenkomst.

in de brief direct een reactietermijn gegeven met de mededeling dat ik anders juridische stappen zou ondernemen. vandaag (dus een week na het schrijven van de brief) maar eens geïnformeerd naar de stand van zaken. toen bleek dat het contract is stopgezet...echter de eerste persoon die ik aan de lijn had gaf aan dat het contract per 31 mei is opgezegd...nog eens gevraagd wat dit betekende voor de kosten...na tot drie keer toe te zijn doorverbonden eindelijk het verlossende antwoord: er worden geen kosten in rekening gebracht en het reeds geïncasseerde bedrag zal worden teruggestort.

eindelijk gerechtigheid zou ik zeggen...al is het natuurlijk nog even afwachten of het geld ook echt terugkomt. ik wil iedereen hier bedanken voor de reacties die mij zeker verder op weg geholpen hebben!