Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kiran
kiran - 08-07-2010 00:27:07
Computers & Telefonie

Hoevaak laten repareren

@cbdekleijn

antwoord heb je al gehad.
"3 x repareren / recht op geld terug / nieuwe, want dat is nergens terug te vinden op internet".

klopt. maar wel als je die vraag zou stellen bij consuwijzer.
het antwoord is dan:

'er bestaat geen wettelijke regeling die aangeeft hoe vaak een verkoper in de gelegenheid moet worden gesteld om een gebrek aan hetzelfde produkt te herstellen. de verkoper moet met de reparatie in ieder geval zorgen voor een duurzaam herstel. lukt dit niet meteen en onstaan na verloop van tijd de problemen opnieuw, dan zult u de verkoper nogmaals in de gelegenheid moeten stellen te repareren. als het na een aantal maal nog steeds niet is gelukt om de problemen volledig te verhelpen, dan kunt u stellen dat de verkoper met de reparatie blijkbaar niet kan zorgen voor een goed herstel. u kunt dan een vervangend produkt eisen of de overeenkomst ontbinden'.

bron: consuwijzer