Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 31-07-2010 19:01:44
Computers & Telefonie

Rechten als consument naar het verstrekken van garantie

Hp garandeert de goede werking gedurende de garantieperiode, daarna niet meer.
dus kun je er vanuit gaan dat de levensduur 1 jaar is bij 1 jaar garantie.

er is een jurisprudentie die aangeeft dat na de garantieperiode niet alle kosten voor rekening komen van de koper, maar dat de verdeelsleutel is: leeftijd gedeeld door de economische levensduur.
en de economische levensduur van computers bedraagt 3 jaar.

echter, als je kunt aantonen dat de laptop tijdens de koop het defect al had, dan dient de verkopende partij dit kosteloos te verhelpen.

je dient zowiezo ten aller tijden bij problemen je te melden bij de verkopende partij. dit dien je binnen 2 maanden na constatering te doen.
doe je dat niet, dan verspeel je je recht op de non-conformiteit.