Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 31-07-2010 19:08:46
Computers & Telefonie

Rechten als consument naar het verstrekken van garantie

[quote=sannegaby schreef op zaterdag 31 jul 2010, 18:41]hier werd mij verteld dat mijn processor was door gebrand op mijn moederbord precies waar mijn besturingsysteem zit. wat dit in houdt weet ik niet. alleen dat mijn laptop helemaal niets meer doet.

wat het inhoud weet ik ook niet, maar ik denk dat de monteur een beetje veel dronken was.
wat er beweerd wordt, kan helemaal niet.

[quote=sannegaby schreef op zaterdag 31 jul 2010, 18:41]op internet heb ik gelezen dat ik recht heb op een nieuwe laptop zolang de levensduur is. voor een laptop is dit 3 jaar.

is onzin.
er wordt inderdaad gesproken dat de consument gedurende de economische levensduur recht op een werkend product heeft. dat wilt dus zeggen dat de verkopende partij verplicht is om het product te repareren of te vervangen.
echter wordt zomaar vanuit gegaan dat dit kosteloos uitgevoerd behoort te worden, wat echter niet zo is.
de verkopende partij is verplicht om het probleem op te lossen, maar mag daarbij wel alle kosten doorberekenen.
behalve als het product niet volgens de koopovereenkomst geleverd is of dat het product niet die eigenschappen bezit welke het volgens de koopovereenkomst had moeten bezitten. men noemt dat de conformiteitsbeginsel.