Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

dw
dwfloor - 24-12-2010 12:50:39
Auto & Vervoer

Roest

H-d heeft prachtige motorfietsen en h-d rijden is ook een lifestile. ikzelf ben al aan mijn 5e h-d bezig, allemaal nieuw aangeschaft, maar de problemen die u opnoemt zijn algemeen bekend. met het lakwerk heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, maar bij elke h-d die ik tot nu toe gehad heb, kreeg ik wel blaasjes onder het chroom, waardoor op den duur het chroom loslaat. vooral op de delen die erg heet worden. hierbij heb ik het dan over de verchroomde aluminium onderdelen. het is een probleem wat harley nog nooit heeft kunnen oplossen en heeft te maken met de verschillende uitzettingscoëfficienten van aluminium en chroom. ook de velgen hebben extra aandacht nodig. als ik dit ontdekte, gaf ik dit gelijk aan bij mijn dealer, die de betreffende onderdelen dan kosteloos verving, ook na 3 jaar! (hd-point leeuwarden) verder blijft het amerikaanse degelijkheid en moet je gewoon geen harley rijden in de winter en pas de weg op gaan als al het zout van de weg af is. de kwaliteit van het materiaal staat nu eenmaal niet in verhouding tot de aanschaf prijs! maar het gaat tenslotte toch om dat "harley" gevoel? verder niet te veel poetsmiddelen gebruiken, de motor schoon wegzettenen en eventueel behandelen met dirt bike silicon spray, een product van putoline oil b.v. in bladel. zoals eerder genoemd door anderen, is de verkoper aansprakelijk voor geconstateerde gebreken en garantie houdt natuurlijk niet op na 3 jaar. een beetje goede dealer heeft een goede afterservice als hij in de toekomst nog meer wil verkopen! klachten hierover kunt u kwijt bij liza van hernen, h.o.g. manager benelux (lizavanhernen@harley-davidson.com ). succes, dirk.