Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 10-04-2011 22:56:29
Auto & Vervoer

Hyundai tucson+waterlampje brandt

Zo blond kunt u niet wezen om inderdaad, zo al eerder hier aanbevolen, even langs een dealer te gaan.
een monteur die even zal willen wijzen waar de koelvloeistof in moet zal daar heus niets voor in rekening brengen en zo'n dealer verkoopt ongetwijfeld ook plastic tankjes koelvloeistof.

eventueel kan koelvloeistof ook wel gekocht worden bij zaken zoals halfords maar ach, voor het verschil in prijs (een dealer is vaak wat duurder) hoeft u het niet te doen en staat wat vriendelijker en misschien heeft u zelfs zo'n dealer wel nodig.
want koelvloeistofverlies kan ook een vervelende andere oorzaak hebben zoals een lekke koppakking hetgeen u ook zelf zou kunnen konstateren.

draai bij koude motor die aangewezen dop los en kijk of de randen van het koelvloeistoftankje en die dop vol met lichtbruine smurrie zit.
als dat zo is dan kunt u met geopend tankje de motor starten waarbij , als er sprake is van een lekke koppakking, er bellen tevoorschijn komen en houdt u uw hand op de opening dan voelt u de druk toenemen.

meestal is dat laatste niet het geval maar........................ altijd koelvloeistof toevoegen met koude motor.
dat men snel teveel toevoegt en het dus over de rand van het tankje stroomt is niet erg want het teveel wordt vanzelf wel afgevoerd.

kortom, voor zulke dingen hoeft men niet blond te zijn want er is vaak weinig verschil tussen de tankjes tussen de koelvloeistof en die voor de ruitensproeier en beiden zijn zeer verschillende vloeistoffen waarin men zich niet mag vergissen.
zelfs ik, als toch een ervaren chauffeur met 40 jaar taxi-ervaring heb het weleens moeten vragen en........ ik ben niet blond (nu eerder bijna wit en behoorlijk kalend)

de (ouwe) vrije vogel