Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 10-06-2011 11:48:30
Computers & Telefonie

Opdringerige online reclame

Rjw schreef op vrijdag 10 jun 2011, 11:20: jantom schreef op vrijdag 10 jun 2011, 10:59:
ik houd helemaal niet van reclame dus het mag wat mij betreft verboden worden...
in deze maatschappij is dat onmogelijk.

ben je wel bereid te betalen voor de content op internet? want dat is de keerzijde.

ik heb internet genomen om te kunnen emailen. maar omdat internet ook een bron van kennis is gebruik ik internet ook daarvoor. maar dat was een geleidelijke ontwikkeling. eerst werd ik geconfronteerd met problemen die te maken hebben met hardware in mijn computers. ik zag steeds minder bereidheid bij mijn computerwinkel om voor mij drivers te downloaden. daar had ik begrip voor (en nog steeds). en aangezien ik zelf de regisseur wil zijn wil ik ook dit soort zaken ook zelf in de hand hebben. vandaar dat ik toegang tot internet zocht en vond.
van mijn provider ziggo krijg ik gevraagd en ongevraagd nieuws. lang geleden kreeg ik van de volkskrant een uitnodiging om nieuwsklikker te installeren om gratis nieuws te krijgen. uiteindelijk -zo zag ik later- is de opzet geweest om veel advertenties over me heen uit te gieten.
waar ik ook koop, ik weet dat ik overal ook betaal voor sponsoring en adverteren. als het even kan dan ga ik niet naar een winkel die professionele sport sponsert. professionele sport is geen sport maar amusement. ik betaal wel graag voor amateurvoetbalclubjes (is slechts een voorbeeld). zie het verschil. het gaat erom om zelf actief te zijn en niet om een ander te laten doen wat jezelf zou kunnen doen.
terug naar adverteren: uiteindelijk betalen we dat allemaal (consument zijnde) zelf. en als een bedrijf teveel adverteert (zeg maar: teveel uitgaven doet in verhouding tot de inkomsten) dan komt het aan de weet dat het wat verkeerd heeft gedaan.

veel bedrijven hebben bewust gekozen voor het internet en dat doen ze om er wijs van te worden en niet om geld kwijt te raken. het is een kostenpost waar inkomsten tegenover staan. consumenten betalen altijd (soms ook het gelag).
als het anders is verneem ik dat graag. altijd bereid om te leren.