Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

herrdroetker
herrdroetker - 28-06-2011 22:09:50
Computers & Telefonie

Wanprestatie telefoonaanbieder

Liebe anneke,

dit lijkt een nieuwe telepiraterij truc. maar ik mag nog niet te voorbarig zijn. heeft u na het telefoongesprek nog op de een of andere manier kennis kunnen nemen van de details en de voorwaarden van de 'nieuwe uitgeklede overeenkomst', die u 'kennelijk' bij het verkoopgesprek hebt gesloten?

zo ja (tele2 heeft u een brief gezonden met de nieuwe onvoordelige voorwaarden, maar die heeft u niet gelezen), dan zit u er eigenlijk wel aan vast. u had na ontvangst van die brief 7 werkdagen bedenktijd, waarin u de nieuwe overeenkomst had kunnen beëindigen. u kunt uiteraard wel een klacht indienen bij http://www.consuwijzer.nl/hoe_dien_ik_een_klacht_in">consuwijzer. want de zaak riekt weldegelijk naar oneerlijke handelspraktijken, waarbij de verkoper zijn werkelijke bedoelingen (het aansmeren van een onvoordeligere overeenkomst dan de bestaande) verbergt.

zo nee (u heeft helemaal niets gezien of gehoord van tele2, behalve die telemarketeer), dan kunt u gebruik maken van de 3 maanden bedenktijd (dus tot half augustus), die loopt zolang u niet in kennis bent gesteld van de nieuwe voorwaarden. u kunt de overeenkomst dan gewoon met een aangetekende brief beëindigen.

in http://herrdoktoroetker.angelfire.com/">de telefoongids ziet u daarvoor diverse voorbeeldbrieven en verder alles wat u nog meer zou willen weten over telepiraterij en de wet overeenkomsten op afstand.

gesundheit!
herrdoktoroetker