Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zo
zon_netje1970 - 26-09-2011 10:46:32
Vakantie & Reizen

Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?

[quote=tenormin schreef op maandag 26 sep 2011, 10:37][quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 10:30]@tenormin
met martinari hebben wij nooit problemen gehad. wij vlogen altijd naar turkije meet martinair of transavia. altijd de vlucht van ergens tussen 05.00 en 05.00 uur van schiphol. ik vind het dan ook heel jammer dat martinair gestopt is met vliegen op turkije.

dan hebben jullie mazzel gehad, want ook transavia (die had ik er voor het gemak maar even buiten gelaten) heeft het zelfs gepresteerd ons op de luchthaven van antalia pas te vertellen dat het vliegtuig nog op schiphol stond! toen daarna de boodschap: machine problemen. alles wat we kregen was een voucher voor een broodje en een flesje water en 10!! uur wachten. daarom wind ik me er niet meer zo over op; er kan zoveel mis gaan. maar als zon_net wil blijven "vechten" mijn zegen heeft ze; heeft ze handtekeningen nodig teken ik ook, maar ikzelf ga er niet meer achteraan.

dat is natuurlijk afschuwelijk, maar dat is wel een vorm van overmacht. machineproblemen zijn zaken die achteraf zorgen voor ernstige vertraging. ook kwalijk en ook dat mag zeker geen 10 uur vertraging veroorzaken maar je hebt in elk geval wel uitleg en een concrete reden gekregen. ik denk dat je hier achteraf zeker wel schadevergoeding voor had kunnen vragen.
waar het mij om gaat is dat corendon van te voren misleidende informatie geeft en een vluchttijd met je afspreekt, en die ook schriftelijk bevestigt, die ze niet na komen zonder verder uitleg op opgave van een goede reden. sterker nog, terwijl ze van tevoren al wisten dat ze dit niet na konden komen. er was om dat tijdstip namelijk helemaal geen vlucht beschikbaar vertelden ze achteraf.

maar inderdaad ben ik het met je een als algemene strekking dat luchtvaartmaatschappijen er alles aan moeten doen wat in hun macht ligt om de passagier volgens de gemaakte afspraken te vervoeren.