Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zo
zon_netje1970 - 26-09-2011 11:55:35
Vakantie & Reizen

Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?

[quote=loreleigil schreef op maandag 26 sep 2011, 11:23][quote=zon_netje1970 schreef op maandag 26 sep 2011, 09:10]we hebben daarop contact opgenomen met corendon om te vragen in hoeverre dit nuttig zou zijn omdat we in de voorwaarden hadden gelezen dat van vluchttijden en schema's kan worden afgeweken. dus als ik het goed begrijp, was u van te voren op de hoogte dat de tijden konden wijzigen, want u heeft de av gelezen. als het dan vervolgens ook echt gebeurt wordt u boos en is het misleiding? die gedachtengang volg ik niet helemaal.

ik ben zelf ondernemer en schilder voor mensen in opdracht. in mijn voorwaarden staat dat kleuren in het resultaat iets kunnen afwijken van het origineel, u leest dat, neemt contact met mij op met de vraag hoeveel het dan kan afwijken en ik stel u gerust door te zeggen dat dit nooit erg veel kan zijn. vervolgens plaatst u een bestelling en betaald deze. ik spreek met u af dat ik een rood bordje zal schilderen en bevestig dit schriftelijk, vervolgens ontvangt u een knalpaars bord. accepteert u het dan als ik als reactie geef, "tja mevrouw dat staat nu eenmaal in de voorwaarden". als een bedrijf vooraf al weet dat ze zo extreem (we hebben het hier niet over twee uur maar over en hele dag!) kunnen gaan afwijken van de tijden die ze als keuzeoptie aanbieden op een website en daarna schriftelijk aan je bevestigen, dan moeten ze er geen afspraken over maken en al zeker de klant de keuzemogelijkheid niet geven. dit is wel degelijk misleiding. ik vind het jammer dat u deze gedachtengang niet begrijpt en dat zal mede de oorzaak zijn voor het feit dat dit min of meer maatschappelijk geaccepteerd blijkt te zijn. het is namelijk volstrekt in strijd met het consumentenrecht zoals ik inmiddels van rechtswege al bevestigd heb gekregen.