Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zo
zon_netje1970 - 26-09-2011 13:13:59
Vakantie & Reizen

Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?

[quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 12:20]@loreleigil
ik ben het met je eens dat het geen misleiding is, maar het voelt wel een beetje zo. zeker als je op een reisburo boekt, en met de medewerk(st)er de voor jou beste vliegtijden uitzoekt.
@ allen
wij reizen al jaaaren 2x per jaar naar turkije, al zo'n 30 keer nu in totaal. wij hebben tot nu toe maar 1x echte vertraging gehad, 8 uur met corendon (bij arke geboekt, gekozen voor pegasus). het gaat dus meestal wel goed!
het wrange aan een pakketreis (vlieg je met charters) is dat je "vogelvrij" bent: je boekt een reis en op een bepaalde dag. de enige plicht van de reisorganisatie is jou op bestemming te krijgen, hoe vroeg of hoe laat maakt niet uit, al vlieg je om 23.59 uur en is de 1e dag voorbij en de 2e al half om als je in je hotel komt. het mag allemaal.


het is wel degelijk misleiding omdat de klant een keuze mag maken die bevestigt wordt terwijl die bevestiging helemaal niet bindend is. het is net zoiets als een bankstel in de etalage zetten met een heel gunstige prijs, de klant laten betalen ervoor, en als je eenmaal in de winkel bent tegen de klant zeggen dat het bankstel er helaas alleen nog maar in het blauw is. het wordt echt hoog tijd dat de consument hieromtrend beter beschermd gaat worden en dat er een duideklijke regelgeving kom

het wrange aan een pakketreis (vlieg je met charters) is dat je "vogelvrij" bent: je boekt een reis en op een bepaalde dag. de enige plicht van de reisorganisatie is jou op bestemming te krijgen, hoe vroeg of hoe laat maakt niet uit, al vlieg je om 23.59 uur en is de 1e dag voorbij en de 2e al half om als je in je hotel komt. het mag allemaal.


dat zou helemaal rechtvaardig zijn tegenover de consument als hier ook eerllijke en duidelijke informatie over wordt gegeven. als dat niet het geval is en de reisorganisatie of vliegmaatschappij geeft de klant vooraf een andere indruk dan uiteindelijk wordt waargemaakt dan is het wel degelijk misleiding. als je een accomodatie boekt en je blijkt op de plaats van bestemmig iets heel anders te krijgen dan accepteer je dat toch ook niet? als je hotel aantoonbaar enorm tegenvalt hebben reisorganisaties toch ook de plicht om je een passend alternatief aan te bieden? waarom accepeteren we dit dan massaal wel? onbegrijpelijk.