Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 02-11-2011 09:17:32
Computers & Telefonie

Abonnement pretium betalen of niet? wie kan ons helpen?

Impressionmusic schreef op zondag 30 okt 2011, 21:41: mijn schoonmoeder is per telefoon benaderd en heeft geen toestemming of iets van dien aard gegeven, toch hebben ze haar een andere telefoonprovider aan gesmeerd en een zogenaamd proefabbonement op privilege toe gezonden, de telefoonmaatschap pretium telecom en privilege zijn een grote oplichtersbende.
een vrouw van 76 jaar die ernstige klachten heeft en aan de ziekte van parcinson, meer dan genoeg heeft, een zo`n stel lastige vragen stellen en dan nog eens een telefoon abbonement aan smeren geregistreerd is bij het bel me niet register ik als schoonzoon heb mezelf daar dan eens in vast gebeten en zal als het moet juridische stappen niet uit de weg gaan om die vervelende praktijken eens een halt toe te roepen. ik roep dan ook bij deze op om geamelijk dit bedrijf een halt toe te roepen. mensen die ook hier last van hebben kunnen mailen naar.
ccincasso@casema.nl gericht aan mike k

uw schoonmoeder kan schriftelijk aangetekend een z.g. ontkenning van het sluiten van overeenkomsten met pretium en met het blad privilege sturen.

geeft in de brief aan dat ze is aangemeld bij belmenietregister en het derhalve wettelijk verboden is om haar lastig te vallen met telemarketing terreur.

vraag om bewijs van tegendeel ( voicelog) waaruit zou blijken dat zij wel ingestemd heeft.

het is raadzaam om het blad privilege afzonderlijk te annuleren omdat dit na een jaar omgezet wordt in een betaald abonnement. ik neem aan dat in het blad een contactadres staat waar brief heen kan.

vraag in beide gevallen om schriftelijke bevestiging van ontkenning overeenkomsten.

klacht indienen over telemarketing bij consuwijzer:
https://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256">klik hier
en
een signaal afgeven hier:

https://www.cbpweb.nl/signaal/signaal_nieuw.htm">signaal


laat uw schoonmoeder de brieven ondertekenen om te voorkomen dat pretium gaat traineren en wil dat u gemachtigd wordt namens uw schoonmoeder deze zaak te bestrijden.

kopie brieven + verzendbewijs goed bewaren.

als de abonnementen niet terug gedraaid worden kunt u dit als een geschil voorleggen bij de geschillencommissie telecommunicatie.