Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ni
nico w. - 11-11-2011 14:50:35
Geldzaken & Recht

Leenotheek, geldbutler, etc.

Toch even en kanttekening bij het verhaal van jos. s
de afm is in nederland de toezichthouder op de financiele sector. maar de afm is geen geschillenbeslechter tussen boze consumenten en een bank, verzekeraar, tussenpersoon of (mini)kredietverstrekker. voor een klachtprocedure bij een geschil kan een consument terecht bij het kifid. zie de website www.kifid.nl volgens mijn informatie kan een klagende consument alleen individueel een klachtprocedure starten en dit kan dus m.i. niet collectief. wel las ik onlangs dat het kifid bezig is om de procedurereglementen te wijzigen. misschien zijn collectieve geschilprocedures in de toekomst wel mogelijk, bijvoorbeeld door een erkende consumentenorganisatie (consumentenbond, vereniging consument & geldzaken etc.).