Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

personal
personal - 07-12-2011 12:19:44
Geldzaken & Recht

Is het nu huur of niet!

[quote=valerius-2 schreef op maandag 5 dec 2011, 19:39]wat er al verzonnen wordt om de boel optelichten. ik sta verbaast dat er nog mensen zijn die hier in geloven. zo gauw het om geld gaat en ik het niet zeker weet ga ik altijd eerst eens informeren of het waar is wat er wordt vertelt.

ja, dat zeg je nu zo, ik wilde het ook niet geloven, daarom heb ik informatie gezocht hierover.
maar ze zijn zo gehaaid tegenwoordig. deze man had de kleren aan van mijn leverancier (netwerkbeheerder) en ook had hij een pasje waarop een naam en een id nummer stond en een pasfoto die overeen kwam.

nu ik heb gebeld met mijn leverancier blijkt hij daar niet te werken, ook niet gewerkt heeft. als leek kun je het niet weten, je vertrouwd er op dat als ze zich kunnen identificeren het wel klopt.

maar toen het bij het openen van mijn meterkast gelijk was oei oude kapotte meter, deze moet direct worden vervangen, kreeg ik daar een slecht gevoel bij. en ik ga meestal op mijn gevoel af in dit soort dingen.
het was gelijk ik zal even een andere meter uit de auto pakken en deze gelijk vervangen, waarop ik heb aangegeven hoe hij dat zo snel zou kunnen zien zonder iets te meten.

hij kon het zien omdat er een pinnetje naar buiten stond en als dit het geval was zou de meter kapot zijn. als ik het niet zou laten vervangen werd ik 's middags nog afgesloten van stroom. dan ging het me allemaal veel meer kosten, dan nu alleen de prijs van de meter.

ik kon dan zo rekening houden met afsluitkosten a 800 euro en dan eerst een nieuwe meter a 549 euro en dan weer her aansluitkosten van 800 euro. hij gaf ook nog aan en alle andere nadelen dat het met zich mee zou brengen, dat ik geen verwarming in deze tijd van het jaar zou hebben en als ik een dect telefoon had deze niet meer zou werken en dus ook niet meer bereikbaar was geen internet meer had en dat het allemaal zo door mijn onwilligheid 3 tot 6 weken kon duren. dus leek het hem voor mij veel verstandiger om nu even snel de meter te vervangen. ik kon pinnen en of conant betalen dat was geen probleem.

dit verhaal vond ik allemaal zo vreemd, dat ik hem gelijk heb gezegd dat hij me maar moest afsluiten en heb hem gelijk de deur gewezen. want volgens mij mag het geen eens, je zomaar afsluiten daar moeten ze toch wel een hele goede reden voor hebben en dat leek me hier niet het geval.

zelf heb ik nog het kenteken van het busje genoteerd, het vreemde is dat er stikkers op zaten van mijn leverancier maar nu ik in de tussentijd het echt busje van mijn leverancier heb gezien er helemaal niet op lijkt. en dit kenteken is tijdens de aangifte bij de politie ook doorgegeven.

ik heb altijd zoiets al ik het niet meer vertrouw dan ga ik dingen noteren die belangrijk zijn, zoals kleuren hoe iemand er uit ziet wat het kenteken van een auto is waarin deze eventueel rijdt enz.
nu achteraf ben ik daar heel blij om dat ik dit heb gedaan, het is nu veel makkelijker om zo iemand op te sporen.

mvg
personal