Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
masjam - 15-02-2012 14:49:54
Geldzaken & Recht

Kennen jullie prom public relations online marketing?

Dag elsbeth en anderen,

een halfuur geleden kreeg ik nogmaals een herinnering van dilectus (zie mijn vorige berichten over verloop). de vorige brief was een herinnering van dilectus met daarin de dreiging om tot een juridische procedure over te gaan wanneer niet binnen veertien dagen betaald is. een deurwaarder zou hierna volgens mij een volgende stap zijn maar ze komen nu nogmaals met een betalingsherinnering. daarbij opeens een laatste stuiptrekking (mag ik hopen) dat ik ook in termijnen mag betalen. ik verwacht niet dat ze het lef hebben zo ver te gaan om een deurwaarder te sturen, maar je weet het nooit, als ze de juiste connecties hebben wellicht toch.
naar alle waarschijnlijkheid hebben deze mensen al heel veel geld verdiend met deze business. in eerste instantie zijn er mensen die meteen betalen; meestal bedrijven die op meerdere manieren reclame maken en inderdaad vermeldingen in telefoongidsen en dergelijke willen. op een gegeven ogenblik verlies je het overzicht en betaal je. en niemand gaat op voorhand uit van oplichting dus denk je al snel dat jij inderdaad vergeten bent op te zeggen.
de mensen die niet betalen krijgen nogmaals een factuur. als van de honderd mensen één alsnog betaalt verdienen ze al aardig. en dat geldt vervolgens voor iedere brief die ze sturen. bij niet betalen volgt een betalingsherinnering, je begint misschien toch te twijfelen. daarna volgt een aanmaning waarbij het bedrag verhoogd is met aanmaningskosten. hierna een laatste aanmaning. en dan krijg je schrijven van dilectus waarin het bang maken is gesublimeerd met een plaatje van 'vrouwe justitia'.
gelukkig hebben ze het niet alleen voor hun 'klanten' ingewikkeld (dus moeilijk controleerbaar) gemaakt maar ook voor zichzelf. op zich zit het redelijk goed in elkaar, zeker als verdienmodel. verbeterpunten zijn de steeds wisselende benamingen: telefaxgids, bedrijvengids, telefoonbedrijvengids en wat ernstige taalfouten, je mag verwachten dat in ieder geval een incassobureau zichzelf wat dat betreft controleert.

als ik weer iets verneem meld ik me, ook wanneer ik niets meer te horen/lezen krijg laat ik het te zijner tijd weten.

groet,

masja van der meer