Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

go
gon4 - 07-06-2012 12:24:02
Huishouden & Energie

Ook slechte ervaring met service en hoofdkantoor beterbed?

Hallo ridder,

bedankt voor je tips. ik heb uiteraard de voorwaarden gezocht op de site, maar kennelijk werken ze met twee sets voorwaarden??!!

de winkelmedewerkers hebben ons echt vriendelijk geholpen en betreuren de hele zaak. we zijn op hun verzoek nog een keer langs gekomen om nogmaals alle matrassen te proberen, ondanks het feit dat wij inmiddels geen vertrouwen meer hebben in beterbed, maar toch met open mind!!!, en de verkoopster heeft voor ons een paar matrassen op de grond gelegd opdat wij die konden proberen. helaas zat er geen voor ons geschikt matras bij. de verkoopster gaf uit zichzelf toe dat zij even daarvoor met een andere collega alle matrassen in de winkel op de grond had uitgeprobeerd en er inderdaad geen zachter matras tussen zat. ze betreurde het hele voorval en zei contact te zullen opnemen met het hoofdkantoor om te zien of wij ons geld terug konden krijgen en het laten ophalen van de matrassen. het gaat om een bedrag van € 879,-, geen goedkope matrassen dus.

wij maar wachten en wachten, maar wij horen maar niets. we hebben in de laatste week van mei jl. zelf maar contact gezocht met beterbed, afdeling annuleren, met de vraag wanneer ze de matrassen nou kwamen ophalen. ze bleken van niets te weten en na het hele verhaal aan deze onvriendelijke medewerkster uitgelegd te hebben kregen wij te horen dat er niets met de matrassen aan de hand is en wij naar ons geld konden fluiten, én dat wij hooguit voor €600,- aan tegoedbonnen konden krijgen omdat ze uitgepakt waren geweest, terwijl op de site onder ieder produkt de zichtgarantie staat die het volgende stelt:
"
voor alle producten geldt dat u het recht hebt de koop na ontvangst van de artikelen kosteloos te ontbinden. u ontvangt dan het reeds betaalde aankoopbedrag terug. bij ieder product is aangegeven of het gemonteerd wordt bij levering. is dit het geval? dan kunt u gebruikmaken van de zichtgarantie tot het moment dat het artikel uit de verpakking gehaald en gemonteerd wordt. na de montage vervalt uw zichtgarantie.

voor alle overige producten (daar vallen de matrassen dus ook onder) geldt dat u het recht hebt om de koop binnen veertien werkdagen na ontvangst van de artikelen kosteloos te ontbinden. enige uitzondering hierop zijn de outlet artikelen. in de algemene voorwaarden leest u de volledige voorwaarden." deze voorwaarden gelden alleen als de produkten ongeschadigd zijn, je kan aantonen dat ze bij beterbed zijn gekocht en je de produkten gebruikt hebt volgens de instructies. wij voldoen daarmee aan deze voorwaarden.

deze ruimhartige, extra service biedt beterbed bovenop de cbw-voorwaarden, volgens hun eigen zeggen omdat de tevredenheid van de klant voorop staat.

kennelijk kennen de medewerkers van beterbed hun eigen voorwaarden niet, want toen ik de medewerkster van de afdeling annuleren hiermee confronteerde, wist ze geen antwoord te geven en zou ze het intern bespreken. ik zou hierover teruggebeld worden. dit hebben ze gisteren, 5 juni 2012 gedaan en ze antwoordde: "deze voorwaarden gelden alleen voor mensen die via hun webwinkel produkten hebben gekocht." wat een flauwekul, waar staat dat??? waarom zou dat niet voor iedereen gelden. toen zei ze ook nog eens dat ik wist waar ik aan begon en met de voorwaarden akkoord was gegaan bij het aangaan van de koop. wij verteldden haar daarop dat wij toen geen voorwaarden hebben gezien en ze ook niet achter op welke bon dan ook gedrukt stonden die wij meekregen (zie begin van mijn verhaal). hier reageerde ze maar niet op.

voor de voorwaarden moet je kennelijk op de site zijn, uitzoeken voor wie ze precies gelden en deze uit je hoofd leren alvorens je naar de winkel gaat. wij voelen ons echt geschoffeerd en hebben geen goed woord over voor de manier waarop je door beterbed wordt behandeld als je een klacht hebt. en die klacht hebben wij zeker. wij zijn tijdens de koop door de verkoper van slecht advies voorzien ondanks het feit dat wij hem uitvoerig informeerde over ons gewicht, onze bedbodem én onze wens, én hij heeft ons niet op de voorwaarden gewezen. of dit moedwillig is gedaan of door onkunde van deze verkoper laat ik hier in het midden, maar naar onze mening staan wij in ons recht.

we willen gewoon ons geld terug en verlost worden van de matrassen die nog steeds ingepakt bij ons in de logeerkamer op de grond liggen te wachten tot ze worden opgehaald. we willen ook geen tegoedbonnen, wat moet ik met € 600 aan tegoedbonnen van beterbed, terwijl wij totaal geen vertrouwen meer in beterbed hebben. ik heb ook al voldoende kasten, nachtkastjes, dekbedovertrekken en dekbedden.