Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 12-06-2012 12:46:04
Auto & Vervoer

Ondeugelijke fiets

Op zich ben ik het wel met je eens dat je in ieder geval een fiets mag verwachten voor je geld. als de tandwielen niet goed staan en daardoor het ketting er steeds af vliegt is er duidelijk sprake van een constructiefout en die moet worden verholpen.

herstel van constructiefouten vallen onder de garantie. in hun voorwaarden staat dat je zelf de fiets retour moet sturen. ik heb daar geen verstand van, maar vg mij is het ook wel gebruikelijk dat je eea zelf moet terugsturen (staat in elk geval wel vaak in de voorwaarden van bedrijven).

als je zo'n enorm goedkope fiets koopt, die niet is afgemonteerd en dus niet getest, kun je op je klompen aanvoelen dat je een snel in elkaar geflanst product koopt van b-materialen. daar zullen relatief vaak exemplaren tussen zitten met fabricagefouten etc. acht van de tien keer heb je relatief mazzel en krijg je een exemplaar dat in ieder geval rolt, 2x zal het meer tegen zitten. je kunt er best voor kiezen, zo'n koopje, maar doe het dan bij een bouwmarkt of warenhuis oid waar al een voorbeeld in elkaar staat zodat je een rondje kunt fietsen. of iig bij een (internet)bedrijf dat fysiek dichter in de buurt is dan 200km.

ik heb zelf ook wel eens een fiets bij de praxis zien staan voor 200e met een heleboel versnellingen. op het oog wel een mooi ding. rondje fietsen en je merkt meteen allemaal gebreken: dingen die aanlopen, remmen die matig werken, versnellingen die krakend werken enz enz. => toch maar niet. dat zie je niet op een plaatje.

denk dat je twee dingen kunt doen:
1) die lui nog een keer mailen en vragen hoe eea het beste kan worden opgelost, omdat jij denkt dat het om een constructiefout valt, die dus onder de garantei van 1 jaar valt. (niet alle constructiefouten zie je in de verpakking, of binnen 24h dus daar mogen/kunnen ze niet mee aankomen zetten). ik vrees - maar dat zou je moeten checken- dat je m dan zelf retour moet zenden of naar drachten moet rijden. zou dan wel even kijken wat dat gaat kosten en of je dat er voor over hebt.

2) je verlies nemen, ding met een hamer aan gort slaan, en nooit meer een dergelijk goedkoop product via een internetbedrijf zonder fysieke locatie vlakbij of betere retour-zend-voorwaarden kopen.

zelf zou ik optie 2 kiezen, omdat ik geen zin in die rompslomp zou hebben, maar optie 1 zou beter zijn. alleen al omdat zo'n bedrijf moet leren behoorlijk met hun klanten om te gaan, en hun aftersales klaarblijkelijk nogal te wensen overlaat. als iedereen zo lui als ik zou zijn, zou zo'n bedrijf nooit verbeteren ;-)