Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 06-07-2012 10:13:23
Garantie & Verzekeringen

Wajong-uitkering gestopt

Graag gedaan! volgens mijn psycholoog kon dat niet: iq van 87 en dan mavo doen en deel van het hbo behalen. dit is nu een voorbeeld van denken in etiketten. we willen graag standaard kaders hebben waarin iedereen ingestopt kan worden en te bepalen wat de (on)mogelijkheden daar in zijn. het blijkt dat ik wat langzamer ben dan andere mensen in het denken. ik had wel het goede antwoord maar steeds te laat. iq is ook verbonden aan tijd. nu ik op school wat meer de tijd kreeg tijdens het examen kon ik het wel prima halen. zo had ik een verhaal gelezen dat iemand totaal niet goed was in een bepaald vak die kon hij niet er in krijgen. hij ging in plaats van het wvo om die reden naar een vso school. ik denk dat dit geen goede keuze is. je dient het onderwijs aan te passen en aan te sluiten op diegene wat voor hem of haar goed is.

mij hielden ze op mlk/vso school omdat ik sociaal kwetsbaar zou zijn. maar er was niemand die eens daadwerkelijk met mij ging praten. ik kwam niet voor me zelf op. dat had zo zijn reden: ik dacht aan de bijbel tekst: als je geslagen wordt moet je de linker wang toekeren, ik begreep deze tekst dat je dan gewoon maar in elkaar moest laten slaan. de docenten dachten dat ik niet assertief was en niet voor mezelf kon opkomen. dat kon ik dus wel maar deed dat niet. daarom vind ik het ook belangrijk dat er goed doorgevraagd wordt naar de motieven. en niet alleen even op de gang klein gesprekje aanknopen en daarop conclusies vaststellen. interesse hebben naar de ander, omzien naar de ander.

en inderdaad: toen ik jonger was, zag ik op tegen de leraren. wat zij zeiden beschouwde ik als waarheid en heb dat heel lang vast weten te houden. tot mijn 25e was ik helemaal afgesloten van de wereld. ik had geen contacten met andere mensen dan alleen mijn ouders/broer. ik zat altijd alleen op mijn slaapkamertje naar de radio te luisteren en platen op te nemen op een cassette.

nogmaals wordt er gezet dat het niet handig is je dossier op internet te zetten. hoezo niet? ik heb de naam weggehaald zodat het niet herkenbaar is. wel voor het uwv want die heeft stukken van het internet afgehaald en toegevoegd aan mijn dossier. als ze dat graag willen, dan mogen zij dat doen.