Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 06-08-2012 17:05:55
Huishouden & Energie

Feenstra warmte totaal zorg levert wanprestatie

Stand van zaken.
op 1 augustus is inderdaad een monteur van feenstra warmte totaal zorg gekomen met twee opdrachten:
1. het uitvoeren van het achterstallig onderhoud aan de combi-ketel.
2. het herstel van de roestende / lekkende leiding.

voor zover ik kan beoordelen is punt 1 heel goed uitgevoerd: hij heeft onderdelen gedemomteerd en schoongemaakt en een branderpakking vervangen.

punt 2: er is momenteel geen lekkage meer doordat hij de verroeste stukjes leiding heeft vervangen. maar helaas kon hij de 'wokkel / u-bocht' niet vervangen door een recht stukje leiding.....; omdat hij geen haakse knie-fitting bij zich had! hij erkende wel dat het niet was zoals het hoort, maar beloofde het lekvrij te kunnen aanleggen. en dat is hem gelukt.

er zit nu dus nog steeds het stuk leiding met 4 bochten er in gebogen, wat een totale lengte heeft van 60 centimeter. dit terwijl de afstand tussen de staande leiding en de instroom-ingang van de ketel maar 20 centimeter is, wat dus met 2 knietjes en een leidinkje overbrugbaar is. en dat allemaal doordat hij niet het goede onderdeel bij zich had.
ik had bovendien een foto opgestuurd, dus men had kunnen zien hoe het zat en de juiste onderdelen mee kunnen nemen.

de monteur als persoon was zeker klantgericht en vakbekwaam, maar de logistiek van feenstra is gewoon niet op orde. dit is al de tweede keer binnen een jaar dat men de spullenboel niet op orde heeft: in november 2011 had ik op maandag een storing, die pas op vrijdag verholpen was doordat de monteur geen ventilator had.

kortom: over feenstra als bedrijf ben ik zeker niet tevreden; ook niet omdat men op mijn 2e aangetekende brief niet gereageerd heeft.

ik ga ze nog wel vragen of ze garant staan voor de installatie zoals die nu is uitgevoerd; met name de 2 stukjes leiding van 1 à 2 centimeter lengte tussen de knelkoppelingen.

maar verder is het iets om maar snel te vergeten, en bij een eventuele volgende installatie een betere leverancier te zoeken.