Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 17-09-2012 12:19:56
Huishouden & Energie

Op iemands naam bestellen bij postorderbedrijf

Ik ga er vanuit dat er een vergissing in uw laatste post staat en dat u bedoelt dat u aangaf dat u niet zou betalen. (anders is het probleem nl opgelost)

hier speelt het probleem dat alles wat u is toegezegd en wat u heeft verteld mondeling is gedaan. en het postorderbedrijf is zelf wel zo slim om op papier niets meer over die afspraken te vernelden en van u allerlei acties te verwachten. het is mij ook duidelijk waarom het postorderbedrijf liever bij u de rekening laat staan. zij vrezen dat ze geen cent bij uw dochter loskrijgen en eerlijk gezegd, denk ik dat ook.

mijn advies, stuur een aangetekende brief naar het postorderbedrijf met daarin:
wanneer u met het bedrijf heeft gebeld (datum en tijd) en wat u per keer aan de telefoon heeft afgesproken. leg ook de situatie heel nauwkeurig uit. dat uw dochter in feite identiteitsfraude heeft gepleegd door zich voor u uit te geven. en dat u weigert te betalen voor iets wat u niet heeft besteld en wat niet bij u thuis is bezorgd.
doe aangifte bij de politie en stuur een kopie van die aangifte mee.
vraag om een schriftelijke reactie van het postorderbedrijf op uw brief.

maar voor u die aangifte doet, kunt u eerst nog eens bij uw dochter aankloppen (flauwekul dat ze met rust wil worden gelaten) en zeggen (of mail/sms als ze de deur niet open doet) dat u aangifte gaat doen bij de politie van identiteitsfraude. misschien krabt ze zich dan nog een keer achter de oren. ik snap dat het vervelend is, omdat het uw eigen dochter betreft, maar sommige mensen willen alleen maar luisteren als ze het voelen.

verder raad ik u ten zeerste aan naar het juridisch loket te gaan klik http://www.juridischloket.nl/contact/bezoekhetjuridischloket/pages/default.aspx">hier voor de adressen, daar krijgt u gratis juridisch advies. of bel 0900 8020.