Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 01-10-2012 03:23:55
Computers & Telefonie

Eindeloze reparatie htc desire hd

Ik post hier nogmaals de verduidelijking die ik eerder gepost heb want ik heb het idee dat velen hier overheen hebben gelezen.

na aanleiding van de discussie denk ik dat ik enige verduidelijking verschuldigd ben.

ten eerste wil ik vermelden dat na het herstarten van de telefoon hij nu wel internet en gsm signaal heeft. de overige problemen houden aan.

ik weet niet of het de bedoeling is om namen te vermelden maar het gaat om htcrepair.nl, dit is een andere naam voor dezelfde winkel, namelijk mobi-shop te amsterdam. deze winkel noemt zich ook blackberryrepair.nl. het betreft dus niet een officiële htc repair center hoewel deze indruk wel wordt gewekt. ik zie ook eigenlijk nu pas dat onderaan de website in kleine lettertjes staat dat zij geen directe of indirecte affiniteit hebben met htc.

toen ik op zoek ging naar waar ik het beste mijn telefoon kon laten repareren kwam ik dus bij htcrepair uit en zag ik op hun website goede reviews over de reparaties en service ervaringen van anderen. ik dacht dus, een goede zaak.

de eerste keer toen enkel de touchscreen werd vervangen had ik direct betaald omdat ik toen nog geen idee had dat er andere dingen na de reparatie mis zouden zijn met de telefoon. enkel was ik akkoord gegaan met de kleine beschadiging op het lcd door het gebroken glas van het touchscreen, dit was namelijk een zeer kleine beschadiging en zou het volgens hen niet verder voor problemen moeten zorgen zij hebben mij niet voorhand gevraagd of ik ook het lcd wilde vervangen en hebben ze de touchscreen erop geplakt. thuis kwam ik erachter dat er ineens strepen door het scherm zaten. even later werd duidelijk dat ook het lampje niet meer goed werkte. het lampje bestaat uit 2 ledjes maar nu werkte er maar 1 en deze scheen veel te fel en werd voelbaar heet. vaak crashte de telefoon na het inschakelen van het lampje.

de volgende keer dat ik weer langs ging om de telefoon in te leveren ter reparatie uitte ik mijn ongenoegen en wilde ik niet opnieuw betalen voor een nieuwe lcd en touchscreen, want de touchscreen kan namelijk niet verwijderd en opnieuw gebruikt worden. zij gingen akkoord met het kosteloos vervangen van het lcd en touchscreen omdat ze mij niks bij voorhand hadden gevraagd.

na deze reparatie werd ineens gezegd dat het probleem met het lampje veroorzaakt werd door een component genaamd "flatcable". dit component is het verbindingsstuk tussen het moederbord en alle overige componenten, zoals bluetooth, het lampje, de camera, speakers etc. de flatcable zou beschadigd zijn geraakt vóór de reparatie. echter is dit totale onzin omdat alle componenten volledig intact waren vóór de reparatie, ook nadat de telefoon was gevallen want ik heb een maand gewacht met het overgaan tot reparatie en heb tot die tijd van alle functies gebruik gemaakt.

ik heb toen ingestemd om de flatcable te vervangen maar dit loste het probleem niet op. hierdoor heb ik enkel de helft betaald. ik nam het verlies van het lampje op mij en had geen zin om er nog meer aandacht aan te besteden. ik was het toen al beu.

na thuiskomst was er verder nog niks aan de hand maar enkele dagen later toen ik navigatie wilde gebruiken om op vakantie te gaan bleek dat de gps het niet meer deed. een dag later werkten ineens ook de vibrator, toetsenverlichting onderin en bluetooth niet meer.

na mijn vakantie ben ik weer terug gegaan en zeiden ze dat ze voor me zouden kijken wat er mis was. enkele dagen later na niks gehoord te hebben heb ik ze zelf terug gebeld om te kijken hoe het ging met de reparatie en de medewerker vertelde me dat alles gerepareerd en getest was.

gisteren bij het ontvangen van de telefoon per post bleek tijdens het filmen inderdaad dat de vibrator, bluetooth en led lampjes weer werkten maar wederom de toetsenverlichting en gps niet en daarnaast een nieuw probleem, namelijk wordt de geheugenkaart niet meer uitgelezen.

nog een kleine verduidelijking: deze problemen zijn verder na betaling in het begin blijven komen, het is dus niet dat ik akkoord ben gegaan met de problemen en heb betaald daarvoor.


ik hoop met dit bericht jullie meer inzicht te hebben gegeven. bij voorbaat dank voor de reacties.