Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sc
scheidsinfo - 19-12-2012 19:07:06
Geldzaken & Recht

50 euro gepind...100 euro afgeschreven!

Sommigen vinden vreemd, ik kan jullie vertellen dat het helemaal niet vreemd is.
en zonder dat we het weten toch stiekum veelvuldig voorkomt bij onze grote banken.

pinnen bij de rabo, niets krijgen omdat de automaat ineens leeg is.
( nu dat is niet vreemd zou men zeggen ) kan gebeuren als deze veel gebruikt wordt.
dan maar even naar de overkant van de straat, daar staat zo'n muur geldwolf van ing.
tenminste dat staat er boven vermeld.
zelfde bedrag pinnen als net geprobeerd aan de overzijde bij rabo.
ja, hoor hij geeft het gewenste bedrag.

2 dagen later thuis even een overboeking doen.
en dan krijg je de schrik van je leven.

is het bedrag bij ing gewoon 2 maal afgeschreven, met 1 pin transactie op dat tijdstip.
wel 2 transactie nummers. ( had bon van geslaagde transactie bewaard )
en allemaal weten ze niet te vertellen wat er fout is gegaan. ( rabo - ing en eigen bank )
na 18 dagen een correctie gekregen van ing van de geslaagde transactie.
de foutieve is wel gewoon aangehouden als transactie.

volgens een balie medewerker van ing kwam dit vaker voor bij betreffende pinautomaat.
en dan met een grote lach vertellen dat ze het toch recht hebben gezet.

in tijden van terug lopende geldbesteding bij banken is dit natuurlijk voor hun geld waar ze doodleuk mee kunnen werken tijdens de dagen dat hun dit bezitten.
misschien is het wel een nieuwe manier van werken door banken in deze slechte tijd.