Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

cvtechnieker
cvtechnieker - 09-01-2013 21:09:45
Huishouden & Energie

Onfatsoenlijke behandeling verwarmingsbedrijf

[quote=philemonhofman schreef op woensdag 9 jan 2013, 15:47]beste cvtechnieker,

ik ben zelf ook technisch geschoold ,maar werk op een tekenkamer en had de monteur al aangegeven om de elektrische installatie eerst eens door te meten waarom de zekeringen er er uit klapten van de branderautomaat,maar hij had nog nooit van een univereelmeter gehoord en was niet elektrisch onderlegd. aangezien ik zelf geen universeelmeter meer in huis heb,kon ik ( wat de taak van een bekwaamt monteur hoort te zijn) niet meten waar de sluiting zat.
dit is een van de elementaire dingen die je toch wel behoort te weten als je als storingsmonteur op pad wordt gestuurd.
maar blijkbaar denkt dit bedrijf er anders over en ( aan geld binnen halen)dan nog dat de monteur aan mij vertelde dat de onderdelen zouden worden verrekend ,terwijl zijn leidinggevende daar anders over dacht is voor mij een reden om dit bedrijf als slecht te bestempelen. immers een klant behoort naar behoren te worden geholpen,zeker als deze in goed vertrouwen de rekening van meer als 200 euro ineens betaald.

hij zei dat er veel klanten waren die de rekening achteraf niet voldeden,nu dat is voor mij ook al een teken aan de wand dat er meer klachten zijn met dit bedrijf!
zeker gezien ,dat de onderdelen en het makersloon( wat gemaakt????) juist de kosten zijn en wij nog steeds met een kapotte installatie zitten.

ook de fabrikant nefit die ik maandags had gebeld na het eerste telefoontje met ouwens ,die niet van plan was om iets te verrekenen of even iemand met verstand van elektrische storingen langs te sturen vond het zeer vreemd dat ouwens zo reageerde, tegewoordig nederlandse installatie maatschappij.
verder had ik totaal geen trek meer om nog eens onderzoekskosten te gaan steken in een installatie waar al meer als 150 euro aan nieuwe niet op dit moment gebruilte onderdelen in zitten.
de installatie staat nog in de schuur en ik hoop dan ook dat ik van radar een berichtje krijg om dit bedrijf aan te pakken

verder is het zeer onder de maat van het bedrijf om na 9 jaar zo te reageren( 9 x 84 euro en nooit iets aan de hand) en hoop dan ook dat mensen die met dit bedrijf in zee gaan goed nadenken.

schoonmaken zijn ze zelfs nog niet eens goed in,laat staan storingen oplossen!



vr p.hofman





beste heer hofman,
in de inleiding van uw vraagstelling heeft u niet aangegeven dat de glaszekeringen in de uba (branderautomaat) defect was/waren wat mij op het verkeerde been zette.
wanneer glaszekeringen doorbranden houd dit simpelweg in dat er een sluiting is in het 24 volt of 230 volt circuit die zelfs zonder multimeter op te sporen is.
uw ketel heeft twee 230 volt onderdelen zegge pomp en ventilator en één 24 volt onderdeel zegge gasregelblok.
al deze onderdelen zijn voorzien van connectors die makelijk los te halen zijn.
haal alle connectors los voorzie het toestel van nieuwe zekeringen en sluit de onderdelen weer 1 voor 1 aan, wanneer de zekering springt is zéér hoogstwaarschijnlijk het betreffende onderdeel defect, springt de zekering zonder dat de onderdelen zijn aangesloten dient men de gloeiplug (ontsteking) los te nemen, al springt hiervan meestal niet de glaszekering kapot maar de aardlek in uw meterkast, springt de zekering dan nog dan is de uba defect....... al met al 15 minuten werk.
wat ik dan persoonlijk niet snap is hetgeen dat er betaald voor iets wat niet is opgelost, ongeacht de groote van het bedrag, waar heeft u dan voor betaald ? arbeidsloon en voorrijdkosten ?

zoals u in uw reactie het een en ander weergeeft kan ik de frustratie / boosheid enigzins begrijpen, maar begrijp dan eigenlijk nog niet waarom u bij een installateur klant blijft als u eigenlijk niet tevreden bent over zijn diensten, let wel dit is géén aanteiging richting u maar een verbazing van mij.

m.v.g.