Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ba
bartolo - 13-01-2013 22:34:35
Computers & Telefonie

Tele2: extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.

[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 11 jan 2013, 09:56]beste bartolo,

ik vind het vervelend om te lezen dat er onduidelijkheid is over het verbruik. ik begrijp dat je niet op een dergelijke rekening zit te wachten.

het kunnen heel veel verschillende dingen geweest zijn waardoor dit gebeurd is. wat voor telefoon gebruik je? kun je terug kijken in je telefoon om te zien wat er precies gebeurd is? is misschien je wifi tijdelijk down geweest thuis en dat je telefoon toen over is gegaan op bijvoorbeeld 3g?

de kosten zijn inderdaad gemaakt en zullen betaald moeten worden, maar als we kunnen achterhalen waardoor het gekomen is kunnen we misschien nog iets voor je betekenen. laat je me weten wat je bevindingen zijn?

met vriendelijke groet,

danielle van tele2

beste daniëlle,

allereerst bedankt voor je (snelle) reactie. het gaat om een samsung galaxy nexus, met android uiteraard.

ik heb nog geprobeerd om een log uit mijn telefoon te lezen vanuit windows, maar dat heeft helaas geen resultaat opgeleverd. wel heb ik een aantal screenshots waarin ik kan aantonen dat het om een achtergrondservice gaat van het besturingssysteem en dus geen app zoals facebook of iets wat ik zelf geinstaleerd heb. ik lees op internet dat het gebruikelijker is dat deze achtergrondservice slechts enkele mb's gebruikt. http://www.flickr.com/photos/91546034@n07/8378121268">foto1, http://www.flickr.com/photos/91546034@n07/8377045609">foto2, http://www.flickr.com/photos/91546034@n07/8377045621">foto3. hebben jullie geen technisch servicepunt hiervoor? je kan natuurlijk geen technisch niveau verwachten van een telefoongebruiker.

ik heb begrepen dat bij o.a. kpn er bij €59,95 aan dataverkeer een sms wordt verstuurd waarin je met "ja" moet antwoorden om verder te gaan, anders wordt het internet stopgezet. dit naar aanleiding van de nieuwe regelgeving binnen de eu. meer hierover in deze http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/een-klein-foutje-kan-duizenden-euros-kosten">link. zou tele2 dit ook niet moeten doen? ik heb wel een sms gekregen met een mededeling, maar aangezien mijn telefoon op zolder lag en ik hier geen zicht op had, had die sms natuurlijk geen zin. als ik de oplossing van kpn vergelijk met jullie kredietlimiet van €250 zit daar wel erg veel verschil in.

ook vind ik het raar dat ik van mijn telefonie en mijn sms verkeer een keurige specificatie krijg, daar weet ik dus waarvoor ik betaal, dat kan ik dan ook checken. maar als het gaat om dataverkeer is het ineens 'prive' en mag er alleen gespecificeerd worden hoeveel mb er is gebruikt. ik weet dus niet specifiek waarvoor ik betaal?!

hopelijk kan je hier iets mee. alvast bedankt voor je reactie.

vriendelijke groeten,

bart