Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wimmi20
wimmi20 - 26-01-2013 00:21:59
Voeding & Gezondheid

Kleine lettertjes en regeltjes sushi restaurant

Haverkamp,

u maakt de zoveelste denkfout.
het kleine beetje eten dat op een bord achterblijft, en waarvoor boete moet worden betaald, maakt niets uit in de totaalwinst van de uitbater.
het wordt opgegeten, of weggegooid.
in beide gevallen heeft de uitbater dezelfde inkoopkosten.
in beide gevallen heeft de uitbater dezelfde winst.
alleen heeft hij liever dat u niet alles opeet, dan heeft hij meer winst.
ik eet wel vaker in een onbeperkt eten wokrestaurant.
alleen mensen die daar voor het eerst komen scheppen de eerste keer hun bord vol.
en merken dan dat ze al te verzadigd zijn voor alle andere lekkernijen.
iedereen eet daar steeds kleine porties, en bordjes met restanten zie je daar niet.
als je het bord leeg hebt dan snellen serveersters toe om het bord en bestek weg te halen.
en de volgende sessie begin je met een schoon bord en bestek.
en dat alles voor 19.50 eutjes, met een onbeperkt gratis ijsbuffet.
dat geklets over verspilling slaat werkelijk nergens op.
bovendien maak ik zelf wel uit of ik wens te verspillen, dat maakt een restauranthouder en ene haverkamp niet voor mij uit !
mijn auto rijdt 1 op 6, zo, heeft u nog iets om over te klagen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

quote=haverkamp schreef op zaterdag 26 jan 2013, 00:00]ging iets fout

@wimmi

je maakt een denk fout.

als iemand telkens een vol bord neemt, en daar steeds een hapje van neemt, en daarna de kiepelton in. hoe lang zou zo'n uitbater zulke klanten volhouden.
dit kan toch niet moeilijk te begrijpen zijn?
of wil je het gewoon niet snappen?

de vergelijking met de snackbar slaat helemaal nergens op.
dan zou het weggooien wel verspilling zijn, maar dan wel op kosten van de verspillende klant.
zo moeilijk kan dit niet zijn om te begrijpen. alhoewel?