Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 09-02-2013 15:00:17
Geldzaken & Recht

Tegoedbon

Het gaat er om waarom ze terugkomt met het kledingstuk. is er iets mis met het kledingstuk, buiten de schuld van de klant, dan kunt u haar hetzelfde kledingstuk aanbieden, maar dan in goede staat. is dat niet mogelijk dan heeft ze recht op geld terug.

maar als de klant het kledingstuk niet meer wil hebben zonder dat er wat mis is met het artikel geldt koop =koop. u hoeft in principe niets terug te nemen.

wel kan een klant rechten ontlenen aan wat u op de bon, of bij de kassa heeft vermeld. dat zijn dan de voorwaarden waar u zich als verkoper aan dient te houden.
sommige winkels geven geld terug, bij sommige mag je ruilen, een ander geeft weer een tegoedbon en er zijn winkels waarbij geldt koop=koop en verder afgelopen.
dat mag u als winkel zelf bepalen, mits het artikel op zich goed is.

bij koop op afstand is dat anders, dus als u naast de gewone winkel er ook nog een webwinkel op na houdt, dan gelden er weer heel andere regels.