Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 09-02-2013 19:54:57
Geldzaken & Recht

Tegoedbon

In de normale winkel heeft de koper niet het recht om het product terug te brengen en het geld terug te vragen. in de winkel geldt: koop=koop.

als de verkoper toch besluit om producten terug te nemen is die niet verplicht om het geld terug te geven, maar mag dat ook in de vorm van waardebonnen doen.

veel mensen denken dat ook in de normale winkel de verkoper verplicht is om een product terug te nemen en het geld terug te geven. zij denken immers dat die zeven dagen bedenktijd ook in de normale winkel van toepassing is. dat is echter niet zo.


is er iets mis met het product, dan dient de verkopende partij eerst voor te zorgen dat het probleem wordt opgelost. dat kan door middel van reparatie of vervanging.

pas als reparatie of vervanging niet mogelijk is, dient de verkoper de koop ongedaan te maken en dient de koper het defecte product bij de verkoper in te leveren en dient de verkoper het gehele aankoopbedrag aan de koper te retourneren.


toch duidelijk dacht ik zo.