Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 11-02-2013 00:15:10
Geldzaken & Recht

Annuleren van bestelde trouwjurk na 1,5 dag

[quote=alfatrion schreef op zondag 10 feb 2013, 22:21][quote=edrick3 schreef op zondag 10 feb 2013, 20:26]mooi verhaal, maar is hier niet van toepassing.
ts kocht de jurk gewoon in een winkel!het leek mij zinnig voor ts om een summier overzicht te geven. in een winkel kan het herroepingsrecht contractueel worden overgekomen. en de regeling rondom de algemene voorwaarden is wel dergelijk van toepassing. (ik proef een beetje dat de verkoper zo iets heeft van ontbinden kan wel, maar die duizend euro houd ik.)

met alle respect, maar een winkel die een herroepingsrecht hanteert vraagt echt niet om een aanbetaling.

die aanbetaling heeft als doel dat de koper ook zijn verantwoordelijkheid na zal komen omtrent de overeenkomst en niet naderhand zal terugtrekken.

misschien overbodig om te vermelden, maar ook bij webshop kan een koper niet onder de koop uitkomen als het om maatwerk gaat. in dat geval kan de koper (dus ook consument) zich niet beroepen op de zichttermijn van zeven werkdagen. ook in dat geval zit die koper aan de koop vast.



[quote=alfatrion schreef op zondag 10 feb 2013, 22:21](ik proef een beetje dat de verkoper zo iets heeft van ontbinden kan wel, maar die duizend euro houd ik.)
ik proef hier weer het oordeel dat altijd alles in het voordeel van de consument beslecht dient te worden en pakt het een keer uit in het voordeel van de ondernemer, dat dan iedereen gelijk begint te mekkeren.
dat bevalt mij dan weer niet. dat geeft bij mij zo'n nare nasmaak.

net zoals:

als een product na de koop goedkoper geworden is, eisen helaas diverse consumenten gelijk bij de verkoper het verschil op.
maar als na de koop het product duurder geworden is en de verkoper vraagt het verschil aan de consument is de wereld te klein en heeft de consument de mening: waar die verkoper het lef vandaan haalt om het verschil op te vragen!

hopelijk is het duidelijk met wat ik bedoel.