Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 20-02-2013 22:32:58
Huishouden & Energie

"tweedehands" onderdelen in de nieuwe hete luchtverwarmer?

Beste rikvak,
de branderautomaat uit uw brink luchtverwarmer is een zgn mcba 1441 die onder vele type aanduidingen vanaf midden jaren 80 in cv toestellen wordt toegepast.
type 0001 werd gebruikt in de eerste radson cv ketel met electronische ontsteking en werd destijds gefabriceerd door phillips.
wanneer deze defect ging werd deze vervangen voor een "nieuw" exemplaar en de oude werd ter "reparatie" aangeboden om vervolgens weer als nieuw te worden verkocht of uitgeleverd.
later is er een modificatie gekomen en werd het de mcba 1113.

wat ik met het bovenstaande wil aangeven is dat uw verhaal niet op zichzelf staat maar dat het redelijk "normaal" is dat dergelijke onderdelen gerepareerd hergemonteerd worden na vervanging van serienummers of anderzins.
voor u als gebruiker heeft het echter géén nadelige gevolgen daar u gebruik mag blijven maken van de geldende garantiebepalingen in deze, echter "sjiek" is het niet ben het daarom wel met u eens en kan uw standpunt ook wel begrijpen.
verder heeft u de pech dat brink-onderdelen stevig aan de prijs zijn, de grote ventilator onderin het toestel kost een slordige 1200 euro ex btw en bevat ook 2 printen, maar dit geheel ter zijde.

kortom is het géén uitzondering dat u een gerepareerde mcba heeft, maar een passende oplossing is in dit geval wel op zijn plaats.
laat uw installateur contact opnemen met de vertegenwoordiger van brink, deze kan meer doen dan een service-medewerker van brink.

graag verneem ik hoe het tot een oplossing is gekomen.