Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 04-03-2013 10:36:00
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

Breuer schreef op donderdag 28 feb 2013, 21:22: ikbenik schreef op donderdag 28 feb 2013, 15:48: breuer schreef op donderdag 28 feb 2013, 15:29: of je vraagt of je het artikel mag ruilen voor een artikel met wel garantie erop.


als het product in de normale winkel gekocht is, is het gewoon: koop=koop en kun je het product niet terugbrengen of omruilen.
zo simpel is het.

dat is niet helemaal waar.

heb zelf een ervaring me het aanschaffen van een plasma tv waarbij het produkt niet goed volgens voorschrift functioneerde.heb mijjn rechtsbijstand ingeschakelt omdat ik mijn geld terug wilde.
ze zeiden dat ik daar geen recht op had maar dat ik het wel met een brief van hun kon proberen.
ook kan je niet eens zomaar ruilen voor een goed exemplaar want de winkel heeft het recht om een produkt te maken in een acceptabele aanneembare tijd.
maar daar doelde ik niet op.
waar ik op doelde is dat je in tegen bij een aankopen op internet, in de normale winkel geen bedenktijd hebt.

breuer schreef op donderdag 28 feb 2013, 21:22:
mocht het artikel niet te maken zijn, dan zijn ze wel verplicht een goed arikel te geven.
die heb ik toen ook gekregen.
dat klopt niet.

in geval van non-conformiteit dient de verkopende partij kosteloos ervoor te zorgen dat het product alsnog volgens de koopovereenkomst komt.
dus de consument heeft geen recht op een goed werkend product, maar heeft recht op een product welke volgens de koopovereenkomst dient te zijn.
zit een groot verschil in.

daarnaast: als het product niet hersteld kan worden of niet van de verkopende partij gevergd worden, dient het product vervangen te worden.

pas als dat ook niet mogelijk is of ook weer van de verkopende partij gevergd worden, kan de koopovereenkomst ontbonden worden.

al staat het nergens op papier, in de praktijk is het zo dat drie keer reparatie of vervanging wordt beschouwd dat de verkopende partij dan ruim de gelegenheid heeft gehad om het product volgens de koopovereenkomst te brengen.

let op! deze regels zijn voor garantieafwikkelingen niet van toepassing!