Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ba
bartolo - 06-03-2013 20:56:53
Computers & Telefonie

Tele2: extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.

[quote=jorisw schreef op woensdag 6 mrt 2013, 20:41][quote=bartolo schreef op maandag 14 jan 2013, 09:00][quote=jorisw schreef op maandag 14 jan 2013, 08:35][quote=bartolo schreef op zondag 13 jan 2013, 22:41]nog even een toevoeging op mijn bericht, ik lees op http://www.consuwijzer.nl/nieuws/gebruik-mobiele-telefoon-binnen-de-europese-unie-vanaf-1-juli-goedkoper">internet dat er binnen europa een limiet geldt van €59.50 voor mobiel internet. had mijn dataverbruik überhaupt wel zover hebben mogen oplopen?

nogmaals bedankt.

vriendelijke groeten,

bart

die limiet geldt alleen als je aan het roamen bent, niet als je in nederland bent.

mag ik vragen waar je dit gelezen heb? het is natuurlijk niet logisch als er roaming (buiten nederland) een limiet geld, maar als je binnen nederland bent de rekening gewoon doorloopt. beetje raar vind je niet? en dan druk ik mij nog matig uit. :-s

het is niet zo heel raar als dat er in eerste instantie uit ziet: binnen je eigen netwerk kan je een internetbundel afsluiten zodat je voor een relatief laag bedrag behoorlijk veel data kan gebruiken. als je aan het roamen bent gaat de meter vanaf de eerste mb lopen. vandaar de limiet op dataverbruik tijdens roamen.



dus omdat de kans kleiner is binnen je eigen netwerk is een limiet ineens niet meer nodig? sorry maar ik ben absoluut niet overtuigd.aannames lijden tot misverstanden. sterker nog, ik vind het nog steeds meer belachelijk, hoe je het ook probeert goed te praten, als de klant echt koning was i.p.v. slechts een middel om geld te verdienen, dan zat deze limiet er standaard ook 'lokaal' op... nee, dit is slechts een manier om extra geld in het laadje te brengen bij tele2. daar kunnen de bonussen weer van betaald worden!

we krijgen niet waar we recht op hebben terwijl wij als klant wel netjes onze maandelijkse kosten naar hun overmaken. ik ga toch ook niet ineens stoppen met betalen? en als hun bellen zeggen, "sorry ik kan niets voor u doen, mijn computer zegt toch echt dat er iets is afgeschreven"...nee dat zouden we moeten proberen?!!! dan weten ze het incassobureau heeel snel te vinden en maken zich absoluut niet druk om je situatie.... machtsmisbruik is het gewoon!