Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 13-03-2013 22:49:19
Voeding & Gezondheid

Opzeggen 'contract'dutch pharma

Mfgr schreef op woensdag 13 mrt 2013, 22:21: voor iedereen die hier op het verkeerde been wordt gezet door wimmi, ikbenik en consorten, lees even deze webpagina:
ahum! ik zet niemand op het verkeerde been.





mfgr schreef op woensdag 13 mrt 2013, 22:21:
http://www.consuwijzer.nl/thema/proefpakket-en-vervolgzendingen

klip en klare informatie: het ongevraagd toesturen van vervolgzendingen is niet toegestaan. alleen als je tijdens een telefoongesprek (vraag een opname bij dutch pharma) of een bestelbon akkoord gaat met vervolgzendingen kan hieraan worden vastgehouden. maar ook dan geldt een bedenktijd van 7 werkdagen. dus krijg je een vervolgzending terwijl je dat niet wilt: meteen actie ondernemen.

bij het bestellen via internet is er altijd spraken van een abonnement waarbij de eerste pakket gratis is. men betaalt alleen de verzendkosten.
als men na ontvangst van het eerste pakket de vervolgzendingen niet wilt, dient men binnen zeven werkdagen na ontvangst dat aan de verkopende partij mede te delen.
de besteller wordt bij dutch pharma via de website daar heel duidelijk op gewezen.

maarja, als mensen niet lezen ....

de meest gehoorde klacht omtrent dutch pharma is dat men via de site het pakket besteld heeft en na vier weken geconfronteerd wordt met de vervolgzendingen. dat wilt men niet en men gaat steen en been klagen.
en nu wordt verwacht dat wij voor die mensen opkomen. dacht het niet.

ik zeg niet voor niets: mensen lezen niet.

want wat het geval is, is dat mensen bij bestelling via internet zeer duidelijk worden gewezen dat het om een abo gaat en dat men binnen zeven werkdagen na ontvangst bij de verkopende partij moet melden als men van de vervolgzendingen afwilt; dus af willen zien van het abonnement.

waar het om draait is dat dutch pharma geen losse proefpakketten aanbiedt.
wat men dus wilt is wel een losse proefpakket zonder abonnement wilt bestellen.
dat biedt dutch pharma dus niet en daarom gaan men lopen zaniken.

dus bestellingen via de website weet ik heel zeker dat dutch pharma wel alle info geeft en de besteller niet wordt misleid.

over aanbiedingen welke door dutch pharma via de telefoon worden aangeboden kan ik niet oordelen.
als dutch pharma in het telefoongesprek niet aangeven dat het wel om een abo gaat en niet om een losse proefpakket, hoeft de koper daar dan ook niet mee akkoord te gaan.

maar dan nog:
zowel telefonische bestellingen alsmede bestellingen via de website vallen onder de wet koop op afstand.
als men de factuur of contract verkregen heeft, dient men die ten aller tijden grondig te lezen en als men het niet eens is, binnen zeven werkdagen na ontvangst van het pakket melden bij de verkopende partij.

ook daar weer: veel mensen lezen de informatie niet, lezen het contract niet, lezen de factuur niet en gaan naderhand klagen als het te laat is.

mensen komen heel vaak in de problemen omdat men niet leest.

aan de andere kant komt het ook voor dat mensen wel op tijd hebben afgemeld en dat de verkopende partij daar geen gehoor aan geeft. die mensen moeten niet in paniek raken als de verkopende partij vervolgens het incassobureau inschakelt.

als een consument netjes binnen zeven dagen na ontvangst heeft afgemeld en daar ook bewijzen van heeft en de verkopende partij luistert niet of is het daar niet mee eens, moet die maar naar de rechter gaan. een incassobureau kan niets dwingen.