Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 15-03-2013 12:44:05
Voeding & Gezondheid

Opzeggen 'contract'dutch pharma

Dearagain schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 12:31: @ikbenik

*het is bijna standaard zo, dat je het proefpakket niet krijgt (inclusief de informatie over het herroepingsrecht), maar daarna wel de eerste vervolgzending (inclusief de informatie dat je aan een abonnement vast zit) en bericht van de bijbehorende incasso
de verzender is in dit geval altijd voor de verzendingen verantwoordelijk en aansprakelijk.

in de situatie die jij schetst betekent dat de koper in dat geval op dat moment gewoon het abo kan opzeggen, dus de overeenkomst ontbinden.

ik denk, dat een rechter zal oordelen dat de eerst ontvangen pakket gewoon als proefpakket beschouwd mag worden en dat vanaf dat moment de tijd van het abo gaat lopen.
maar goed, dat is wat ik persoonlijk logischerwijs denk wat de rechter zou kunnen oordelen.

dearagain schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 12:31:
*kortom: het vrijwel altijd toepassen van oneerlijke handelspraktijken is hier zeker op zijn plaats
dat hoeft niet zo te zijn.
we weten allemaal hoe onbetrouwbaar postnl op dit moment is.

er zijn zeer veel gevallen bekend dat de transporteur aangeeft dat het pakket bij de besteller is afgeleverd en dat de verzender dus een bericht krijgt dat het pakket bij de besteller is aangekomen.
in dat geval is de verzender niet de boel aan het flessen, maar de transporteur.