Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 15-03-2013 13:29:08
Voeding & Gezondheid

Opzeggen 'contract'dutch pharma

Zoekster schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 13:06: onzin, als er in het telefoongesprek niet wordt gezegd dat het om een abo gaat, kun je volgens de wet niet aan een abo vastzitten. daar hoef je geen enkele moeite voor te doen en heeft verder niets met koop op afstand te maken.
verkopers kunnen je niet zomaar wat toesturen en dan moet de koper zelf alle moeite doen om er van af te komen.



dus veel tijd steken om te klagen op fora is geen grote moeite, diverse gesprekken met juristen is geen grote moeite, maar één telefoontje naar de verkopende partij is wel een zeer grote moeite?

?????

als de koper een beroep doet op de wet koop op afstand is dat juist de minste moeite.
simpel.

in jouw geval dient het niet om de wet koop op afstand te gaan, maar om non-conformiteit. en dat is meer moeite dan aanspraak te maken op de wet koop op afstand.









zoekster schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 13:06:
ook in de rechtszaal zal dutch pharma moeten bewijzen dat in het telefoongesprek akkoord is gegaan met een abo.
degene die de verzendingen ontvangt hoeft ze niet eens terug te sturen, omdat het ongevraagde producten zijn.
dat bedoel ik dus: moeilijk doen terwijl het ook makkelijk kan.

aanspraak maken op de wet koop op afstand is de gemakkelijkste weg, in plaats van aanspraak maken op non-conformiteit.