Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mo
mokassa - 20-03-2013 10:35:22
Voeding & Gezondheid

Onterechte berekening

Ik krijg steeds meer het idee dat er tandartsen zijn die sinds het afschaffen van de tarieven van 2012 totaal losgeslagen zijn. mijn eigen tandarts is er helaas ook zo eentje.

afspraak één dit jaar: ik kom voor de halfjaarlijkse controle en voor een uitgevallen vulling. de controle wordt uitgevoerd, de vulling wordt uitgesteld naar de volgende afspraak (terwijl ik uitdrukkelijk daarvoor kwam) en er wordt ongevraagd een gebitsreiniging uitgevoerd. ik heb tandartsangst dus ik houd altijd scherp in de gaten hoelang ik binnen ben. controle plus gebitsreiniging plus bespreken volgende afspraak: zes hele minuten. in rekening gebracht: naast de periodieke controle driemaal vijf minuten gebitsreiniging. toch knap dat je driemaal vijf minuten in minder dan zes minuten kunt persen.

afspraak twee: eindelijk de uitgevallen vulling aangepakt. vulling zat er pas een paar maanden in, door deze tandarts zelf aangebracht. slechte zaak als die er dan al zo snel uit komt vallen, m.i. is hij dan niet goed geplaatst. tot mijn grote opluchting wordt er niet geboord, er wordt ontsmet, gevuld en gepolijst, ik sta met een paar minuten weer buiten. in rekening gebracht: onder meer boorwerkzaamheden. op mijn protest laat de praktijkmanager onder meer weten dat ik dan wel niet gemerkt zal hebben dat er geboord is. ja vást! het is niet alsof mijn tandarts met lasers werkt, die heeft nog gewoon zo'n boor die je door merg en been gaat. en dat zou mij, met mijn tandartsangst dan volledig ontgaan zijn. hoe diep kun je zinken om valse facturatie recht te praten?

het moge duidelijk zijn dat ik aan het uitkijken ben naar een andere tandarts.