Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

nl
nlove1982 - 22-04-2013 15:15:41
Huishouden & Energie

Klachten over bdr container reiniging (huisvuil / kliko's)

Beste..


ik prober al sinds january 2012 van het contract af te komen, in 2011 heb ik een brief ontvangen dat er 2 keer zo vaak schoon gemaakt ging worden en als je dit niet wilden je schriftelijk op kon zeggen. dit heb ik dan ook gedaan. vervolgens geen stickers gehad voor de containers dus ervan uit gegaan dat het was opgezegd. ik had geen automatische incasso dus er kon in ieder geval niet geïncasseerd worden. wel ontving ik 6 maanden later brieven dat ik het volledige abonnement in 1 keer moest betalen anders zou het uit handen worden gegeven aan een incasso bureau. na telefonisch contact met bdr een afspraak gemaakt om ondanks dat er geen reiniging heeft plaats gevonden 6 maanden abonnementsgeld over te maken en hiermee het contract te beeindigen. dit heb ik gedaan en ik heb een bedrag van € 61.50 over gemaakt en tevens de opzeg brieven nogmaals gestuurd.

tevens weer niets meer gehoord dus er enigsinds vanuit gegaan dat het nu in order was en dat ik het
contract had beëindigd. niets is minder waar, het is inmiddels april 2013 en als verrassing een brief van bdr op de stoep dat het abonnements geld nog betaald moest worden en zo niet dat het naar een incasso bureau ging. na telefonisch contact eindelijk de mogelijkheid gekregen de opzegbrief en de transactie per mail toe te sturen en zie hieronder de reactie va bdr

wij hebben uw opzegbrieven echter niet ontvangen en beschouwen de bijlagen in uw mail dan ook niet als schriftelijke opzegging.
vorig jaar hebben wij een betaling van €61,50 ontvangen, dit is echter niet het juiste bedrag wat op dat moment €124,50 was.

wij verzoeken u om nogmaals een schriftelijke opzegging te doen, deze ontziet u niet van uw betalingsverplichting.

daarom verzoeken wij u tevens vriendelijk doch dringend de openstaande facturen €128,- - €61,50 = €66,50 periode 16-05-12 t/m 15-05-13 en €124,50 16-05-13 t/m 14-05-14 z.s.m. te voldoen. wanneer betaling uitblijft zijn wij helaas genoodzaakt deze uit handen te geven

wanneer wij uw opzegbrief ontvangen sturen wij een bevestiging van de opzegging.



hoe kom ik in hemelsnaam hier van af, het is wel beidehand om de opzegging alleen per post te laten doen aangezien je als bedrijf altijd kan zeggen het niet ontvangen is en dus gewoon drie kwart jaar niets van je laten horen, tevens geen diensten uit te voeren maar wel geld willen ontvangen en dreigen met een incasso bureau. tevens zit de opzegbrief als attachement in de mail naar hun maar zij kunnen dit nog steeds niet als opzegging beschouwen.

help help help