Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jacobboersma - 27-05-2013 00:38:09
Geldzaken & Recht

Graficall houdt zich niet aan wet kopen op afstand

Hallo allemaal,

ik heb ze op 22-5 gebeld. ze vertelde mij toen aan de telefoon dat er nog niks was binnengekomen. na een niet zo'n lekker gesprek heb ik hun onderstaande mail gestuurd.

22 mei 2013, .........

aan:
grafi-call postorder
postbus 8
2700 aa zoetermeer

betreft: ontbinding overeenkomst bij koop op afstand (internetkoop)
referentie: 15881

geachte heer/mevrouw,

op 2 mei 2013 heb ik op uw website 2 maal een kingston so-dimm 2gb ddr2, pc6400, 800mhz besteld. ik heb mij bedacht en wil de overeenkomst herroepen. daarom maak ik bij deze gebruik van de mij in de wet geboden mogelijkheid om binnen zeven werkdagen na de ontvangst van de gekochte zaak deze internetkoop (koop op afstand) te ontbinden.

ik verzoek en voor zover nodig sommeer ik u het door mij betaalde bedrag ad € 119,75 zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen terug te betalen door overmaking op rekeningnummer 495606448 t.n.v. j. boersma te noordwolde.

voor zover nodig stel ik u reeds nu in gebreke (verzuim) voor het geval u aan dit verzoek niet tijdig voldoet. ten overvloede maak ik aanspraak op de wettelijke rente.

uw bevestiging dat u deze e-mail hebt ontvangen zie ik gaarne binnen een week tegemoet.

ik heb de producten inmiddels aan u terug gezonden. deze heeft u op 7 mei 2013 ontvangen in uw postbus.

met vriendelijke groet,
jacob boersma


op deze mail kreeg ik de zelfde dag dit antwoord:

hr. boersma,

1.) op onze website staat duidelijk aangegeven dat goederen welke speciaal besteld worden niet omgeruild kunnen worden.
bij uw "koop op afstand" bent u door het bestellen hiermee akkoord gegaan......

2.) de door u bestelde geheugens zijn door u uit de verpakking gehaald, en door u gemonteerd in een apparaat.

3.) duidelijke sporen van dit handelen zijn zichtbaar op het geheugen en de verbroken/beschadigde verpakking.

het moge u duidelijk zijn dat om deze redenen wij niet kunnen overgaan tot creditering van het aankoopbedrag.
indien u alsnog in het bezit wenst te komen van deze geheugens dient u ons vooraf de (aangetekende) verzendkosten ad euro 9,00
over te maken.

m.vr.gr.,

mevr. m.a.g. marges
graficall postorder


daar heb ik in het heetst van de strijd het volgende weer op geantwoord. de zelfde dag nog.

de voorwaarden die nu op jullie website staan zijn andere dan die waar ik mee akkoord ben gegaan tijdens het bestellen. deze voorwaarden heb ik ook een print screen van gemaakt.

dat u zegt dat de verpakking los is gemaakt niet waar.


nadat ik daarna niks meer heb gehoord, heb ik gisteren deze mail maar naar ze toegestuurd.

geachte heer/mevrouw,

waarom reageert u niet meer op mijn e-mails? op deze manier ben ik genoodzaakt om volgende week contact op te nemen met een consumenten programma.
ik zal al mijn gegevens en printscreens van de voorwaarden waar ik mee akkoord ben gegaan naar hun toesturen.

hierbij nog eens de voorwaarden van recht op retour duidelijk uitgelegd. voor het geval u niet weet waar ik het over heb. https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/recht-van-retour/

met vriendelijke groet,
jacob boersma


dus als jullie nog een oplossing hebben?