Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 29-05-2013 17:14:11
Huishouden & Energie

Hoelang moeten koelkast scharnieren meegaan

[quote=dineke.w schreef op woensdag 29 mei 2013, 16:35][quote=dineke.w schreef op vrijdag 24 mei 2013, 16:24]heb op advies van mijn keukenboer en showroom bosch in december 2008 een inbouw koelkast met vlakscharnier systeem gekocht. in februari 2011 gingen deze scharnieren stuk ik heb 5 jaar garantie dus deze zijn gerepareerd, maar moest wel 58 euro voorrijkosten betalen. nu zijn de scharnieren weer stuk en kost het weer 58 euro en de volgende keer wordt het nog veel duurder. ik mag toch verwachten dat deze scharnieren langer meegaan. hoe moet ik dit aanpakken en bij wie moet ik zijn mijn keukenboer of bosch.

vandaag is er een monteur van bosch geweest en scharnieren zijn vervangen.
toch weer 60 euro betaald onder protest. de monteur vertelde mij dat het een fabrieksfout is en hij vervangt dagelijks zo'n 3 a 4 scharnieren bij koelkasten. de scharnieren krijgt bosch dan ook vergoedt van de fabriek en in 2011 waren er nog geen goede scharnieren verkrijgbaar. ook mensen die buiten garantie vallen krijgen ze vergoedt en betalen voorrijkosten. de monteur heeft nog naar kantoor gebeld omdat hij dit zelf ook erg raar vindt dat ik in 4 jaar 120 euro moet betalen voor een fabricagefout, maar ze blijven volhouden dat ik voorrijkosten moet betalen.
op de ene of andere manier wordt het je maar niet duidelijk. ook in het geval van een fabricagefout moet je bij de verkoper zijn. dan kun je een kosteloze reparatie claimen inclusief de voorrijkosten. dearagain zegt het in de post boven je ook al.

de fabrikant hanteert zijn eigen garantievoorwaarden. daarbij mag hij voorrijkosten bedingen.

maar... als je bij de verkoper had aangeklopt en erop had gestaan dat hij die koelkast weer in orde bracht omdat deze non-conform is door een fabrikagefout, had je die 60 euro niet hoeven te betalen.